Cardiomiopathy & Cardiology

ההשפעה של טיפול הורמונאלי על לחץ הדם ויתר לחץ דם בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

ההשפעה של טיפול הורמונאלי על לחץ הדם בנשים לאחר-מנופאוזה תלויה בסוג התכשיר, בפרט סוג אסטרוגן, כאשר תכשירים הכוללים משלב CEE עם פרוגסטרון מלווים בעליה בלחץ דם סיסטולי ובסיכון ליתר לחץ דם, אשר אינה מתוארת עם תכשירים הכוללים משלב אסטרדיול עם פרוגסטרון, אסטרדיול בלבד או Tibolone, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause.

ברקע למחקר החוקרים מסבירים כי טיפול הורמונאלי לאחר מנופאוזה כולל מגוון רחב של תרכובות הורמונאליות, כאשר ההשפעות של טיפול זה על לחץ הדם אינן מובנות היטב. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של טיפול הורמונאלי על לחץ הדם בנשים לאחר מנופאוזה ואת הסיכון ליתר לחץ דם.

הסקירה השיטתית ומטה-אנליזה כללה מחקרים אקראיים ומחקרים תצפיתיים פרוספקטיביים והחוקרים בחנו את הנתונים אודות לחץ דם סיסטולי, לחץ דם דיאסטולי והיארעות יתר לחץ דם והעריכו את ההשפעה על לחץ הדם בהתאם לסוג הטיפול ההורמונאלי.

הסקירה כללה 11 מחקרים עם 81,041 נשים, מהן 29,812 קיבלו טיפול הורמונאלי. מטה האנליזה כללה שמונה מחקרים עם 1,718 נשים והתוצאות העידו על עליה בלחץ דם סיסטולי עם טיפול פומי במשלב CEE עם פרוגסטרון (הבדל ממוצע מתוקן של 0.60 מ”מ כספית, רווח בר-סמך 95% של 0.19-1.01). עם זאת, טיפול פומי או מדבקה של אסטרדיול עם פרוגסטרון (הבדל ממוצע מתוקן של 2.00- מ”מ כספית, רווח בר-סמך 95% של 7.26- עד 3.27), אסטרדיול לבדו ו-Tibolone לא הדגימו השפעה משמעותית.

החוקרים כותבים כי לא תועדה השפעה משמעותית של תכשירים שונים לטיפול הורמונאלי על לחץ דם דיאסטולי. בנשים תחת טיפול פומי באסטרוגן עם פרוגסטרון תועד סיכון גבוה יותר להיארעות יתר לחץ דם, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ההשפעה של טיפול הורמונאלי לאחר מנופאוזה על לחץ הדם תלויה בהרכב התכשיר וסוג האסטרוגן.

Menopause, June 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה