Cardio Thoracic Surgery

עדויות עולם-אמיתי תומכות ביעילות תיקון קצה לקצה של מסתם טריקוספידלי (J Am Coll Cardiol)

תיקון קצה לקצה של מסתם טריקוספידלי באמצעות מערכת TriClip נמצא בטוח ויעיל לאורך שנה אחת בקרב חולים עם דלף משמעותי של המסתם הטריקוספידלי ומחלה מתקדמת, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלף חמור של מסתם טריקוספידלי שאינו מטופל מלווה באיכות חיים ירודה וסיכון מוגבר לתמותה. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התוצאות הקליניות לאחר שנה אחת בחולים לאחר תיקון קצה לקצה של מסתם טריקוספידלי (Transcatheter Edge-to-Edge Repair, או TEER) עם מערכת TriClip בתנאי עולם אמיתי.

מחקר bRIGHT לאחר-אישור הינו מחקר פרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, רב-מרכזי, שכלל מטופלים מ-26 מרכזים באירופה בגיל מתקדם (גיל ממוצע של 79 שנים) עם מחלות רקע משמעותיות.

החוקרים מדווחים כי ב-88% מהחולים תועד דלף מסתם טריקוספידלי מאסיבי ו-80% מהמשתתפים היו בדרגה III/IV לפי סיווג ה-NYHA. דלף מסתם טריקוספידלי השתפר לחומרה בינונית או קלה יותר ב-81% מהחולים לאחר שנה אחת.

לאחר שנה אחת דווח גם על שיפור משמעותי בסיווג NYHA (מ-21% ל-75% מהחולים בדרגה I/II, p<0.0001) ובמדד KCCQ (שיפור של 19 נקודות, p<0.0001). שיעורי התמותה לאחר שנה אחת היו נמוכים יותר משמעותית בחולים שהשיגו דלף טריקוספידלי בדרגת חומרה בינונית או קלה יותר לאחר 30 ימים; עם זאת, לא תועדו הבדלים בשיעורי התמותה בקרב חולים עם דלף טריקוספידלי בדרגה בינונית, קלה, או פחות מכך לאחר 30 ימים.

מעבר להפחתת דלף טריקוספידלי לאחר 3 ימים, ריכוז קריאטינין בדם ומדד TAPSE נקשרו באופן בלתי-תלוי עם התמותה לאחר שנה אחת (יחס סיכויים של 2.169, רווח בר-סמך 95% של 1.494-3.147; יחס סיכויים של 0.636, רווח בר-סמך 95% של 0.415-0.974). לא זוהה קשר בין דרגת דלף טריקוסיפידלי התחלתית או עם נפח החולים במרכז הרפואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות בתיקון קצה לקצה של מסתם טריקוספידלי לאורך שנה אחת בחולים עם דלף משמעותי של המסתם ומחלה מתקדמת.

J Am Coll Cardiol. 2024 May 10

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה