Cardio Thoracic Surgery

החשיבות הפרוגנוסטית של מדד PIANO בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית (Int J Cardiol)

Catheterization צנתור

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר, מהן עולה כי מדד PIANO עשוי לסייע בחיזוי הפרוגנוזה של חולים עם אוטם לבבי חד המופנים להתערבות כלילית מילעורית ראשונית ולסייע בזיהוי חולים בהם תתכן תועלת לשאיבה של קריש הדם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במחקר קודם פותח מדד PIANO לחיזוי הופעת תופעות העדר זרימה חוזרת בחולים שהופנו להתערבות כלילית מילעורית ראשונית. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את החשיבות הפרוגנוסטית והשימושיות הקלינית של מדד PIANO באוכלוסיית חולים זו.

מדגם המחקר כלל חולים עם אוטם לבבי חד שעברו התערבות כלילית מילעורית ראשונית ונרשמו במאגר. התוצא העיקרי של המחקר היה תמותה מכל-סיבה שנתיים לאחר הפרוצדורה. בנוסף, החוקרים בחנו את התועלת הקלינית של שאיבת קריש במהלך התערבות כלילית מילעורית ראשונית בתתי-קבוצות מסוימות.

מדגם המחקר כלל 2,100 חולים, מהם 54.3% עם מדד PIANO גבוה (8 נקודות ומעלה).

לאחר שנתיים של מעקב, בחולים עם מדד PIANO גבוה תועד סיכון גבוה יותר לתמותה מכל-סיבה לאחר תקנון (6.7% לעומת 3.1%; יחס סיכון מתוקן של 2.11, p=0.008), בפרט במהלך החודש הראשון (יחס יכון מתוקן של 2.33, p=0.017).  מניתוח סטטיסטי עלה קשר ליניארי בין מדד PIANO ובין הסיכון לתמותה לאחר-שנתיים (p=0.556).

החוקרים מדווחים כי שאיבה של הקריש לא הפחיתה את שיעורי התמותה מכל-סיבה בכלל אוכלוסיית החולים, כמו גם באלו עם תרומבוס גלוי, עומס תרומבוס רב, או נגעים חוסמים. עם זאת, מדד PIANO המעיד על סיכון גבוה (8 נקודות ומעלה) סייע בזיהוי חולים בהם תתכן תועלת להתערבות זו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בחשיבות הפרוגנוסטית והטיפולית של מדד PIANO בחולים עם אוטם לבבי חד המופנים להתערבות כלילית מילעורית. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את תוצאות המחקר.

Int J Cardiol, Aug 11, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה