Cardio Thoracic Surgery

עדויות חדשות תומכות ביעילות MitraClip כגשר להשתלת לב (Int J Cardiol)

חולים עם אי-ספיקת לב מתקדמת זקוקים לעיתים קרובות לטיפולים מגשרים עד להשתלת לב ומנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולות תוצאות מבטיחות לאחר שנתיים ל-MitraClip כגשר להשתלת לב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר קודם שהתבסס על נתוני MitraBridge Registry  הראה כי MitraClip מהווה גישת טיפול יעילה כגשר להשתלת לאחר שנה אחת ב-119 חולים עם אי-ספיקת לב מתקדמת שהיו מועמדים להשתלת לב. מטרתם כעת הייתה לקבוע אם התועלת של MitraClip כגשר-עד-השתלת לב נותרת גם לאחר שנתיים.

עד לתום תקופת המחקר זוהו 153 חולים עם אי-ספיקת לב מתקדמת (גיל חציוני של 59 שנים, מקטע פליטה של חדר שמאל של 26.9 שנים) עם אי-ספיקה משנית של המסתם המיטראלי, אשר היו מועמדים להשתלת לב וטופלו ב-MitraClip כגשר עד להשתלה. התוצא העיקרי היה שיעור משלב אירועים חריגים לאחר שנתיים, כולל תמותה מכל-סיבה, אשפוז ראשון עקב אי-ספיקת לב, השתלת לב דחופה או השתלת L VAD.

שיעורי הצלחת הפרוצדורה עמדו על 89.5%. שיעורי התמותה לאחר 30 ימים עמדו על 0%.

לאחר שנתיים, ניתוח סטטיסטי להערכת הישרדות ללא התוצא העיקרי העיד כי 47% מהחולים שרדו ללא אירועים חריגים. לאורך 24 החודשים, השיעור השנתי של אשפוזים חוזרים בשל אי-ספיקת לב לשנת-מטופל עמדו על 44%.

לאחר חציון מעקב כולל של 26 חודשים, השתלת לב אלקטיבית הושלמה בהצלחה ב-30 מקרים (21%), 19 חולים (13.5%) עדיין ענו על הקריטריונים להשתלת לב ו-32 חולים (22.5%) לא ענו עוד על ההתוויה להשתלת לב לאור שיפור קליני משמעותי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות לאורך שנתיים של MitraClip כגשר להשתלת לב, כאשר שליש מהחולים לאחר התערבות זו עדיין מהווים מועמדים להשתלת לב בשליש מהחולים ואחד מכל ארבעה חולים לא נדרש עוד להשתלת לב.

Int J Cardiol, June 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה