Cardio Thoracic Surgery

סיכון נמוך יותר לתמותה לאחר ניתוח מעקפים בהשוואה להתערבות מילעורית (the heart)






מחקר חדש שהישווה בין ניתוח מעקפים (CABG) להתערבות מילעורית (PCI ) בתנאי חיים אמיתיים הראה ש-CABG היה קשור בסיכון נמוך יותר לתמותה בשיעור של 8% .

תוצאות אלה, לפי החוקרים, עקביות עם אנליזות של 10 מחקרים אקראיים קודמים . החוקרים סבורים שהעדויות הללו מלמדות ש- CABG צפוי להשיג תמותה נמוכה יותר מ-PCI בחולה ?הממוצע? עם מחלה רב כלית של העורקים הכליליים . התמותה הנמוכה יותר למטופלי CABG הייתה מובהקת בחולי סוכרת , היסטוריה של עישון , אי ספיקת לב וטרשת עורקים פריפריאלית .

התוצאות מהמחקר התצפיתי מבוססות על השוואת זוגות מטופלים תואמים מבחינת דרגת סיכון אשר טופלו ב-CABG או PCI והיו במעקב ממוצע של 4.3 שנים פורסמו השבוע ב-Annals of Internal Medicine.  הפרופיל האופייני של המטופלים היה גיל 75 , לבן , עם יתר לחץ דם. 


שיעור ההישרדות לאחר 5 שנים היה 74.1% ב-CABG ו-71.9% ב- PCI  , הבדל שהיה מובהק סטטיסטית כאשר הסיכון היחסי לתמותה היה 0.92 (ברווח בר סמך של בין 0.9-0.95 ) . לא דווח על הבדל בסיכון הקשור לגזע של המטופלים . 

בהתבסס על גורמי החיזוי האינדבדואלים להישרדות  במהלך 5 השנים לאחר הפרוצדורה שתוחלת החיים של מטופל בניתוח גבוהה יותר ב-0.053 שנים מאשר בצינתור. החוקרים מציינים כי העלייה הנ?ל בתוחלת החיים למטופלי ה-CABG לאופק של 5 שנות מעקב  היא הערכת חסר שכן עקומות ההישרדות של שתי הפרוצדורות ממשיכות להתרחק עד לתקופה של 10 שנים והמידע  על התקופה שמעבר לכך מוגבל. 

לכתבה ב-the heart

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה