Cardio Thoracic Surgery

החלפת מסתם אאורטלי בשיטת TAVI מוצלחת גם במטופלים עם מסתם מיטרלי תותב (מתוך JACC)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אוגוסט של כתב העת Journal of American College of Cardiology עולה כי ניתן להחליף מסתם אאורטלי בשיטת TAVI באופן מוצלח גם במטופלים עם מסתם מיטרלי תותב.

במחקר זה סקרו החוקרים את ניסיונם בבצוע החלפת מסתם אאורטלי בשיטת transapical transcatheter aortic valve implantation (TAVI) במטופלים עם מסתם מיטרלי תותב. במחקר השתתפו 10 מטופלים 7 עם מסתם מיטרלי מלאכותי ו-3 עם מסתם מיטרלי ביולוגי. מטופלים אלה לא נמצאו מתאימים לניתוח החלפת מסתם אאורטלי בשל סיכון גבוה לתמותה סביב הניתוח. גיל ממוצע של המטופלים היה 77.6 (טווח 67-88).

המסתם האאורטלי הושתל בהצלחה בכל 10 המטופלים, ללא תמותה או הפרעה בתפקוד המסתם המיטרלי במעקב של 30 ימים. שבעה מטופלים השתפרו לדרוג NYHA תפקודי של I או II . מפל הלחצים הממוצע על פני המסתם ירד מ-40.0 מ”מ כספית ל-8.2 מ”מ כספית (P<0.0001 ). פתח המסתם האפקטיבי עלה מ-0.6 סמ”ר ל-1.3 סמ”ר (P<0.0001 ).

ההשרדות הכוללת היתה 60% לאחר מעקב ממוצע של 12 חודשים (טווח 2-33 חודשים). המטופלים שנפטרו (סך של 4 מטופלים) נפטרו מסיבות שאינן קשורות למסתמים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב 10 מטופלים עם מסתם מיטרלי תותב נמצא אחוז הצלחה גבוה מאד של החלפת מסתם אאורטלי בשיטת TAVI .

J Am Coll Cardiol 2011;58:715-721

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה