Cardio Thoracic Surgery

האם לשוקולד השפעות אנטי-טרומבוטיות דומות לאספירין? (מתוך כנס AHA)

ממחקר GeneSTAR (Genetic Study of Aspirin Responsiveness) עולה בין היתר כי צריכת שוקולד מאטה את זמן הקרישה. הממצאים עשויים להסביר את ההשפעות המגנות על הלב של שוקולד ומזונות המכילים שוקולד.

החוקרים הורו למשתתפים לבצע פעילות גופנית, להפסיק לעשן ולהימנע ממזונות ומשקאות המכילים פלבונאידים, המפריעים לפעילות הטסיות. מזונות אלו כוללים מיץ אשכוליות, חומרים המכילים קפאין, יין, ומוצרים אחרים המכילים קקאו ושוקולד.

קבוצה של 139 נבדקים לא הוציאו את השוקולד מחוץ לדיאטה. לדברי החוקרים, נבדקים אלו פשוט לא הצליחו לוותר על שוקולד. הנבדקים נפלטו ממחקר GeneSTAR , והחוקרים ניצלו את חוסר ההיענות של הנבדקים, ונעזרו באותו מבחן לבדיקת תפקוד הטסיות בו השתמשו במחקר.

החוקרים מצאו כי צריכת שוקולד הביאה לעליה משמעותית בזמן עד לסגירת המערכת ע”י קריש טסיות, אך עדיין בטווח הנורמה. אפילו בכמויות קטנות, שוקולד הוא פקטור בלתי-תלוי המעכב את פעילות הטסיות, ומאריך את משך הזמן עד לסגירה, בלא תלות בגיל, מין, עישון, BMI, ל”ד סיסטולי, רמת כולסטרול כוללת, רמת פיברינוגן או vWF.

היקף ההשפעה היה די קטן. לשוקולד היתה השפעה דומה לזו של אספירין, אף פי 5-10 פחות חזקה.

התוצאות עשויות להסביר את הוריאביליות העצומה בין מטופלים לעיכוב טסיות, בעיקר באלו המגיבים לאספירין.

בכל מקרה בו מטים את המאזניים רחוק מטרומבוזיס, יוצרים מצב שהוא בעל סיכון להארכת משך זמן הדימום וסיכונים אחרים, אך החוקרים סבורים שלא מדובר בבעיה גדולה בכל הקשור לצריכת שוקולד.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה