Cardio Thoracic Surgery

האם Naproxen מגן על הלב?

ממחקר חדש עולה כי משכך הכאבים Aleve (Naproxen, במינון 220 מ”ג), הנמכר ללא מרשם רופא, הינו טיפול בטוח למערכת הקרדיווסקולרית, בדומה לטיפול במינון גבוה יותר, של 550 מ”ג, עם השפעות נוגדות-טסיות דומות לאלו של טיפול יומי באספירין במינון נמוך.

לדברי החוקרים, לאחר הסרת Vioxx ו-Bextra מהמדפים, כאשר חולים ביקשו משככי כאבים, הם שאלו אם התרופה מגבירה את הסיכון הקרדיווסקולרי. אך מהמחקר עולה כי Aleve אינו מסוכן, וייתכן כי התרופה מגנה על הלב.

החוקרים בחנו את השפעות Aleve ב-41 נבדקים, שחולקו לאחד מארבע טיפולים בני 7 ימים Naproxen שניתן פעמיים ביום, במינון 220 מ”ג (11 נבדקים), Naproxen במינון 220 מ”ג, 3 פעמים ביום (9 נבדקים), Naproxen במינון 550 מ”ג, פעמיים ביום (11 נבדקים) ופלסבו (10 נבדקים).

בסיום היום השביעי, כל מטופל המתין לפחות 6 ימים עד לנטילת אספירין במינון 81 מ”ג, פעם ביום, למשך 7 ימים, למטרות השוואה.

מהתוצאות עולה כי הן מינון 220 מ”ג והן מינון של 550 מ”ג Naproxen, היו בעלי אפקט נוגד-טסיות דומה (98-99%), בדומה לטיפול באספירין במינון נמוך.

לסיכום, Aleve אינן מסוכן  למערכת הקרדיווסקולרית, ועשוי להגן על הלב. כמו כן, מאחר שלתרופה אפקט מגן על הלב, הדומה למינון גבוה יותר של Naproxen, ולאור העובדה שמינון נמוך של התרופה מצמצם ת תופעות הלוואי הגסטרואינטסטינליות, מדובר בחדשות טובות.

לידיעה ב-DocGuide

הערת מערכת:

רק השבוע הוצג מחקר של מעכב ה-COX-2 החדש, ארקוקסיה, שהראה בטיחות קרדיווסקולרית דומה לזו של דיקלופנאק, והביקורת מול מחקר זה הייתה שההשוואה הנכונה היתה צריכה להיות מול נפרוקסן… לחץ כאן לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה