Cardio Thoracic Surgery

מילוי דיאסטולי מוגבל לאחר MI מעלה תמותה (מתוך Heart)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Heart, עולה כי מילוי דיאסטולי מוגבל לאחר MI חד קשור עם עליה בסיכון של פי 4 לתמותה.

אב-נורמאליות מתקדמות במילוי דיאסטולי אינם נדירות לאחר MI. זיהוי חולים אלה חושף קבוצת חולים הנמצאים בסיכון גבוה במיוחד לתמותה.

החוקרים השתמשו במידע סיסטמטי ובמטה אנליזה על מנת לחקור את הקשר בין פרוגנוזה ונוכחות של מילוי דיאסטולי מוגבל לאחר MI.

20% מתוך 3855 נבדקים ב-16 מחקרים, אשר היו בעלי תבנית של מילוי מוגבל הוערכו. למרות שהייתה הטרוגניות משמעותית במידע, ה-OR עבור תמותה הקשורה עם תבנית מילוי מוגבלת הייתה גבוהה יותר משמעותית ב-4.10 (p < 0.00001).

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בהערכת אקו מקיפה של תבנית מילוי דיאסטולית בחולים הקרובים לזמן של האירוע האיסכמי. מידע פרוגנוסטי חשוב זה צריך להילקח בחשבון לצד ממצאים קליניים וממצאים חשובים באקו כשמטפלים בחולים אלה.

גישת האקו במחקר היא פשוטה ומסופקת בקלות תוך מספר דקות ברוב החולים. כמו כן, הבדיקה מאוד זמינה וניתנת לביצוע ליד מיטת החולה. העיתוי של ההערכה הדיאסטולית מבוצעת הכי טוב הרחק מהאירוע האיסכמי היות והיא יותר “בריאה”, כאשר היא מבוצעת יותר מיום לאחר האירוע, היות וביום הראשון החולים יכולים להיות יותר לא יציבים מבחינה המודינאמית.

לסיכום, לא קיימים טיפולים ספציפיים לליקוי בתפקוד הדיאסטולי, אך הנוכחות של מילוי מוגבל מרמזת על לחץ עורקי שמאלי גבוה. סמן זה לא רק מנבא תמותה כללית אלא גם את הסיכון לפתח אי ספיקת לב. על כן הזיהוי של סמן זמין זה יכולה לאפשר זיהוי של חולים הנמצאים בסיכון גבוה לאחר MI.

יש צורך בעבודה נוספת על מנת לקבוע באופן ספציפי את תבנית המילוי המוגבלת בכדי לשפר את תוצאות הטיפול.

Heart 2006;92:1588-1594

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה