Cardio Thoracic Surgery

הקשר בין עישון ותנגודת לאספירין (Am J Cardiol)

מממצאי מחקר חדש, שפורסם בגליון ספטמבר של American Journal of Cardiology, עולה כי קיים קשר חזק בין עישון ובין היפראקטיביות של טסיות, דבר שעשוי להיות האחראי לתגובה הפיזיולוגית הירודה לאספירין.

החוקרים מסבירים כי אספירין וטיפולים אחרים נוגדי-טסיות הם טיפול מרכזי למניעת התקף לב ושבץ. המחקר הנוכחי נועד לספק הסבר טוב יותר באשר לדרכים בהם ניתן לנבא את רמת ההגנה שמספק הטיפול במטופל אינדיבידואלי.

החוקרים בדקו את התנגודת לאספירין וגורמים המנבאים זאת בחולים שנזקקו לטיפול בנוגדי-טסית למניעת אירועים תרומבוטיים. כשליש מבין 123 המשתתפים במחקר היו מעשנים. גיל המשתתפים נע בין 21 ו-95 שנים, כמחציתם היו נשים, ורובם סבלו מיתר לחץ דם ומחלה קורונרית.

סה”כ, 66 החולים טופלו באספירין במינון 81 מ”ג ביום, 8 מהם (12.1%) לא הגיבו לטיפול זה. כאשר המינון הועלה ל-325 מ”ג ביום, רק מטופל אחד עדיין לא הגיב לטיפול. ביתר 57 המשתתפים, שטופלו באספירין במינון 325 מ”ג ביום, 3 (5.3%) היו עמידים לטיפול. בבדיקה שנערכה 4 שעות לאחר שניתנה מנת העמסה של Clopidogrel במינון 300 מ”ג , נמצא כי 2 הגיבו לטיפול.

החוקרים מצאו קשר משמעותי בין תנגודת לאספירין ועישון (יחס סיכונים של 11.47). ולדבריהם, הממצאים מוסיפים משקל נוסף לחשיבות הימנעות מעישון.

Am J Cardiol 2006;98:577-579

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה