Cardio Thoracic Surgery

ווירוסים שזוהו לאחרונה גורמים לזיהומים נשימתיים בילדים (מתוך Clinical Infectious Diseases)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Clinical Infectious Diseases, עולה כי מספר ווירוסים, שזוהו לאחרונה, גורמים לזיהומים בדרכי נשימה תחתונות בילדים.

hMPV (Human metapneumovirus), HCoV (human coronavirus) –NL63 ו-HBoV       (human bocavirus) הוצעו כגורמים לזיהומים בדרכי נשימה תחתונות בילדים, אך ההיקף של פתוגנים אלה כגורמים לזיהומים טרם נקבע.

החוקרים בדקו את התפקיד החדש של ווירוסים אלה בקרב 515 ילדים ותינוקות עם זיהומים בדרכי נשימה תחתונות.

בקרב הדגימות, שהיו חיוביות לווירוס, 58 (11.3%) היו של HBoV, 24 (4.7%) היו של hMPV ו-8 (1.6%) היו של HCoV-NL63. הווירוס הכי נפוץ, שזוהה היה RSV (respiratory syncytial virus), אשר זוהה ב-122 מהילדים (23.7%).

השכיחות של hMPV הגיעה לפיק בין החודשים פברואר ואפריל, השכיחות של HCoV-NL63 הגיעה לפיק בין החודשים אפריל ומאי והשכיחות של HBoV הגיעה לפיק בין החודשים מאי ויולי. הווירוסים החדשים שזוהו היו פחות עתידים (לעומת RSV) להשפיע על ילדים צעירים.

ילדים, שהודבקו בווירוס hMPV, סבלו יותר מחום בהשוואה לילדים, שהודבקו בווירוסים אחרים. סטרידור היה לעיתים קרובות קשור ל- HCoV-NL63.  HBoV ו- hMPV הראו נטיות לגרום לדלקות ריאה.

החוקרים מסכמים ואומרים כי יש צורך במחקרים נוספים בכדי לאפיין את המאפיינים הקליניים והאפידמיולוגים של ווירוסים אלה, שזוהו לאחרונה.

Clin Infect Dis 2006;43:585-592

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה