Cardio Thoracic Surgery

MI לא מזוהה נפוץ בקרב קשישים (מתוך American College of Cardiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של American College of Cardiology, עולה כי עדות ל-MI לא מזוהה יכולה להיראות בעד לחמישית מבני 70 ומעלה. אם הדבר יאומת, נבדקים אלה ייצגו את קבוצת הסיכון הלא מזוהה עבור אירועים קרדיווסקולרים בעתיד.

פגיעות מיוקרדיאליות רבות קורות מוקדם יותר ממה שצפוי באופן קליני. על מנת לחקור את השכיחות של MI מזוהה ולא מזוהה בקרב 259 נבדקים בתוך שבועות מיום ההולדת ה-70 שלהם, החוקרים השתמשו ב-MRI.

למעל ל- 4% מהנבדקים הייתה עדות של MI קודם מזוהה, בעוד של-19.8% הייתה עדות של MI לא מזוהה. השכיחות של MI לא מזוהה הייתה גדולה יותר ממה שהוערך בעבר.

MI  לא מזוהים נפוצים יותר בקרב נשים לעומת גברים, והיו יותר שכיחים בסגמנטים תחתונים ותחתונים-לטרלים של החדר השמאלי.

נפחי MI הלא מזוהים היו קטנים יותר משמעותית לעומת נפחי MI המזוהים, ומסת חדר שמאל הייתה גדולה יותר משמעותית בכל הנבדקים עם עדות של MI לעומת אלה ללא צלקות של MI.

לכל הנבדקים עם צלקות היו תחלואה קרדיולוגית יותר תדירה ו-EF (ejection fraction) נמוך יותר משמעותית בהשוואה לנבדקים ללא צלקות מיוקרדיאליות.

לדברי החוקרים, אין הם יודעים עדיין אם הפתוגנזה של MI לא מזוהים המאובחנים על ידי MRI זהה לזו של MI מזוהים, וכי יש לחקור נושא זה ביתר. עד עתה, הותחל באותו קוהורט מעקב והערכה של נבדקים בני 75.

J Am Coll Cardiol 2006;48:765-771

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה