Cardio Thoracic Surgery

הפרין בטוח כטיפול מניעתי בחולים לפני ניתוח (Arch Surg)

ממטה-אנליזה חדשה עולה כי אין מקום לחשש מדימום בעקבות טיפול מניעתי בהפרין לפני ניתוח, מאחר שאירוע של דימום מג’ורי אינו שכיח והטיפול המניעתי בהפרין חשוב בכדי למנוע DVT (Deep Vein Thrombosis), סיבוך שכיח בעקבות ניתוחים.

החוקרים מציינים כי 40% מהמנותחים הכלליים יפתחו DVT באם לא יקבלו טיפול מניעתי בהפרין, השיעור גבוה עוד יותר בחולים עם ממאירות. החוקרים סקרו את מאגר הנתונים של MEDLINE, שהעלה 33 מחקרים רנדומליים מבוקרים שבחנו את הקשר בין טיפול פרופילקטי בהפרין ותוצאות ניתוח כללי.

33,813 חולים נכללו במטה-אנליזה, במחקרים שהתפרסמו בין 1966 עד 2004. החוקרים סיווגו את החולים לחמש קבוצות טיפול מינון גבוה (מעל 3400 U/day<) של LMWH (low molecular weight heparin), מינון נמוך (<3400 U/day) של LMWH, מינון גבוה (>5000 U/day, 3 פעמים ביום) של UFH (Unfractionated heparin), מינון נמוך (<5000 U/day, 3 פעמים ביום) של UFH, או פלסבו.

באופן כללי, שיעור סיבוכי דימומים היה נמוך, שיעור סיבוכים מינוריים חבלה באתר הזריקה, המטומה, דימום מאתר הניקוז והמטוריה נע בין 1.6% ו-6.9% ממטופלי הפרין.

שיעור הסיבוכים המג’וריים, דוגמאת דימום במע’ העיכול (0.2%), או דימום רטרופריטונאלי (<0.1%) היו נמוכים מאוד. הפרין הופסק בשלב מוקדם ב-2% מהמטופלים ו-0.7% נזקקו לטיפול כירורגי נוסף. בהשוואה לפלסבו, שיעור הניתוחים הנוספים היה דומה ודימום במע’ העיכול היה גדול יותר בקבוצת הפלסבו.

החוקרים מצאו כי הבדלים במינונים ובסוגי הפרין לא השפיעו רבות על שיעורי הדימום בעקבות הטיפול הפרופילקטי. עם זאת, שיעור הפסקה מוקדמת של הטיפול היה גבוה יותר בקרב מטופלי UFH במינון נמוך, כמו גם הצורך בניתוח נוסף, בהשוואה למטופלים במינון הגבוה.

לאור התוצאות, נראה כי בטוח לטפל באמצעים פרמקולוגיים מניעתיים במרבית החולים העוברים ניתוח כללי.

Arch Surg 2006;141:790-799.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה