Cardio Thoracic Surgery

סטטינים משפרים זרימה קורונרית בחולי סכרת (Am J Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי טיפול בסטטינים משפר התפתחות זרימה קורונרית דרך כלי דם קולטרלים בחולי סכרת וחולים עם מחלה קורונרית מתקדמת.

התפתחות קולטרלים לעורקים קורונרים היא מנגנון פיצוי חשוב במחלה קורונרית, עם זאת, מנגנון זה פגום בחולי סכרת.

במטרה לבחון אם טיפול בסטטינים משפר התפתחות קולטרלים, החוקרים עקבו אחר 149 חולי סכרת עם היצרות של 95% ומעלה בלפחות אחד מהעורקים הקורונרים הגדולים. 74 מהם (56%) קיבלו טיפול בסטטינים.

החוקרים בדקו את תוצאות בדיקות אנגיוגרפיה של העורקים הקורונרים והעריכו את הקולטרלים הקורונרים באמצעות שני קרדיולוגים. סה”כ, ב-79 משתתפים (54%) זוהתה התפתחות תקינה של עורקים קולטרלים, ביתר היתה התפתחות לא-תקינה.

מניתוח התוצאות עולה כי אין קשר בין התפתחות קולטרלים ובין פקטורים שונים כולל גיל, מין, MI ו-Ejection Fraction. עם זאת, טיפול בסטטינים הינו פקטור בלתי-תלוי להתפתחות קולטרלים טובה יותר (Odds Ratio=3.00). גם אנגינה פקטוריס יציבה היתה פקטור מנבא להתפתחות קולטרלים (Odds Ratio=3.24).

כמו כן, נמצא קשר בין המינון ומשך הטיפול בסטטינים והתפתחות קולטרלים. עם זאת, הקשר היה מבוסס על מעט מטופלים שטופלו במינון גבוה או נמוך של סטטינים. עם זאת, החוקרים סיכמו כי הממצאים תוצכים בהשערתם לפיה טיפול בסטטינים משפר את התפתחות הקולטרלים בחולי סכרת.

Am J Cardiol 2006;97:772-774.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה