Cardio Thoracic Surgery

הסיכון והתועלת ב-Noncardiothoracic Surgery (מתוך Annals of Internal Medicine)

מומחי American College of Physicians (ACP) פיתחו המלצות המבוססות על סקירת ספרות באשר להתערבויות במטרה למנוע סיבוכים ריאתיים לאחר Noncardiothoracic Surgery.

הניתוח מעלה את הסיכון לסיבוכים ריאתיים (זיהום ריאתי וקשיי נשימה), המשחקים תפקיד גדול בהתמודדות החולה לאחר הניתוח.

המחקר נועד לזהות את החולים הצפויים לפתח סיבוכים אלו במטרה לסייע לרופאים להזהיר את המטופלים מפני הסיכונים, וכן למצוא דרכים לצמצם את הסיכונים.

החוקרים מצאו עדות טובה לגורמים המגבירים את הסיכון לסיבוכים ריאתיים גיל מבוגר, American Society of Anesthesiologists Class 2 ומעלה, COPD, תלות באחרים לביצוע פעולות יומיומיות, ו-CHF. בנוסף, החוקרים מצאו כי סיבוכים ריאתיים שכיחים בעיקר בניתוחים לתיקון מפרצת באבי העורקים, ניתוח בית חזה, ניתוח בטן, נוירוכירורגיה, ניתוח כלי דם, ניתוח ראש-צוואר, ניתוח הנמשך מעל 3 שעות, ניתוח דחוף והרדמה כללית. המבחן המעבדתי היחיד שניבא סיבוכים ריאתיים היתה רמת אלבומין נמוכה בסרום (מעיד על מצב תזונתי גרוע).

החוקרים מצאו ראיות לכך ששיטות להרחבת הריאות לאחר הניתוח, דוגמאת תרגילי נשימה עמוקה, מקטינים את הסיכון לסיבוכים ריאתיים. הם מצאו עדויות ססבירות לכך ששימוש סלקטיבי בזונדה לקיבה לבחילות, הקאות, או נפיחות בטנית, רק מקטין את הסיבוכים הריאתיים לאחר ניתוח בטן.

הם לא מצאו עדויות מספיקות בכדי להסיק מסקנות חד-משמעיות באש ליעילות שיטות אחרות להקטנת הסיבוכים הריאתיים.

לאור התוצאות, החוקרים ממליצים שרופאים ומטופלים יהיו מודעים לגורמי הסיכון לסיבוכים ריאתיים שצויינו (גיל מעל 60, ASA של 2 ומעלה, תלות באחרים בתפקוד יומיומי, CHF, ורמות אלבומין נמוכות מ-3.5 גרם לד”ל). כמו כן, עליהם להכיר את הסיבוכים הריאתיים השכיחים בניתוחי בטן, חזה, ראש/צוואר, כלי דם, נוירוכירורגיה וניתוח לתיקון מפרצת באבי העורקים, וכן ניתוחים הנמשכים מעל 3 שעות, ניתוחים דחופים, או ניתוחים הכוללים הרדמה כללית. בחולים עם אחד מהגורמים הללו יש לבצע התערבויות יעילות להקטנת סיבוכים ריאתיים, כולל תרגילי נשימה עמוקה, וזונדה לאחר ניתוח בטן במקרה הצורך.

לפני הניתוח רופאים צריכים לבצע מבחנים ובדיקות תפקודי ריאות או צילום חזה, כדי לחזות את הסיכוי לסיבוכים ריאתיים. בנוסף, המומחים ממליצים לא לבצע צינתור ימני (למדידת לחצי הריאות והלב) או הזנה מלאכותית במטרה להקטין את הסיכויים לסיבוכים ריאתיים.

Volume 144 Issue 8 | Page I-40,  Annals of Internal Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה