Cardio Thoracic Surgery

Telemedicine מזרזת טיטור Carvedilol בחולי CHF (מתוך Am Heart J)

ממחקר חדש עולה כי טיטור Carvedilol בחולי Cogestive Heart Failure (CHF) באמצעות Automated Telemedicine דומה ביעילותה לטיטרציה בקליניקה ומקצרת כמעט במחצית את משך הזמן הדרוש להשגת מינון אופטימלי.

מתוצאות אלו עולה כי מערכות רפואה טלפוניות אוטומטיות יכולות לשפר את הטיפול התרופתי בחולי CHF ומחלות כרוניות אחרות. חסמי ביתא ניתנים רק ל-35-48% מחולי CHF, ולרוב המינון הניתן למטופלים אינו אופטימלי.

בכדי לבחון אם מערכות טלפוניות אוטומטיות הקרויות TeleWatch יוכלו לשפר את הטיטרציה Carvedilol, חילקו החוקרים 49 חולים עם הפרעה בתפקיד סיסטולי חדרי בדרגה 2 ו-3 לפי NYHA, לטיטרציה בקליניקה בלבד או לביקורים בקליניקה עם ניטור Telewatch.

כל המשתתפים ביקרו בקליניקה פעמיים בשבוע במהלך תקופת הטיטרציה, ולאחר מכן אחת לחודש לאחר השלמת הטיטרציה. המשתתפים בקבוצת Telewatch זכו גם למעקב יומי.

במסגרת מערכת Telewatch המשתתפים מדדו בעצמם את הדופק, המשקל ולחץ הדם ולאחר מכן התבקשו להשיב על 12-15 שאלות שנוסחו מראש באשר להחמרה של CHF, היצמדות לטיפול התרופתי ותופעות לוואי של התרופות.

הרופאים החליטו פעם או פעמיים בשבוע על הטיטרציה בהתבסס על הנתונים שנאספו בטלפונים או בביקורים בקליניקה וסוכמו ע”י האחות. הם השתמשו באלגוריתם לקבל החלטות באשר לטיטור. לא ביצעו טיטרציה במקרים שהחולה לא ענה על פרמטרים שהוגדרו מראש, שנחשבו לניסיון טיטרציה כושל. טיפול כושל הוגדר גם כאשר המטופל לא יכל לסבול את המינון המוגבר. לאחר שני ניסיונות כושלים, לא בוצעו עוד ניסיונות טיטרציה.

מינון היעד, או המינון המקסימלי הנסבל, הושג לאחר 63.7 ימים בממוצע ב-24 מטופלים בקבוצת הביקורת, בהשוואה ל-33.6 ימים ב-25 המטופלים בקבוצת TeleWatch. המינון הסופי הממוצע לא היה שונה סטטיסטית בין שתי הקבוצות.

במהלך המחקר נרשמו 5 אירועים חמורים, כולם במטופלים שקיבלו את המינון הנמוך ביותר של התרופה. 4 מהאירועים החמורים הופיעו בקבוצת Telewatch, אך המערכת זיהתה הידרדרות קלינית בשני מטופלים נוספים עוד לפני שהם יצרו קשר עם הרופא.

האפשרות לבצע בהצלחה את הטיטרציה מרחוק בדומה לטיטרציה בביקורים במרפאות, משליכה לא רק על טיטרציה של Carvedilol בחולי CHF, אלא גם על מגוון תרופות להן יעילות התלויה מינון אך גם תופעות לוואי משמעותיות.

Am Heart J 2006;151:e1-844.e10.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה