Cardio Thoracic Surgery

גם בנוכחות Clopidogrel לא ניתן לוותר על Abciximab לטיפול בחולי ACS בסיכון גבוה שעוברים PCI

מחקרים קודמים (ISAR-REACT ו-ISAR-SWEET) הראו כי Abciximab, חסם GPIIb/IIIa, אינו הכרחי במקרים של PCI אלקטיבי אם החולים מקבלים טיפול מוקדם ב-Clopidogrel במינון 600 מ”ג, אך נושא זה לא נבדק מעולם בחולי ACS בסיכון גבוה, העוברים PCI.

מחקר ISAR-REACT2 כלל 2022 חולי ACS בסיכון גבוה, שטופלו ב-Clopidogrel במינון 600 מ”ג למשך שעתיים לפחות לפני הפרוצדורה, וכן ב-500 מ”ג אספירין שניתן דרך הפה או דרך הוריד. המשתתפים חולקו לטיפול פלסבו או Abciximab.

התוצאות הראו כי המדד העיקרי שילוב של תמותה, אוטם לבבי, או רה-וסקולריזציה דחופה, לאחר 30 יום היה נמוך יותר באופן משמעותי בקרב מטופלי Abciximab.

מניתוח התוצאות עלה כי בקרב החולים בהם לא נרשמה עליה ברמות טרופונין, לא היה הבדל בשכיחות המדד העיקרי בשתי הקבוצות, אך בקרב החולים עם עליה ברמות טרופונין, שכיחות האירועים היתה נמוכה יותר באופן משמעותי בקרב מטופלי Abciximab.

לא נמצא הבדל בין שתי הקבוצות בכל הקשור לסיכון לדימום מג’ורי או מינורי, או בצורך לעירויי דם.

במאמר מערכת נכתב כי בהתחשב בעדויות הקיימות, כל מטופלי הפרין העוברים PCI עקב ACS עם עליה ברמות טרופונין, צריכים לקבל טיפול בחסמי GPIIb/IIIa, ללא תלות באם החולה קיבל טיפול מוקדם ב-Clopidogrel. יש לבדוק אם קיים ערך מוסף למתן Clopidogrel בנוסף לחסמי GPIIb/IIIa, כפי שנטען בעבר.

בנוסף, כיום נבדקות תרופות חדשות נוספות, כולל Thienopyridines חדש (Prasugrel), חסמי P2Y12 הפיכים הניתנים PO (AZD6140) או Parenteral (Cangrelor), וכן חסמי Thrombin-Receptor על הטסיות (SCH530348).

HeartWire , News; Mar 13, 2006

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה