Cardio Thoracic Surgery

לא בכל מקרי Prosthetive Valve Endocarditis נדרש טיפול כירורגי (AM J MED)

ממחקר חדש עולה כי טיפול תרופתי בלבד עשוי להיות מספיק בחולים עם Prosthetic Valve Endocarditis (PVE) בעקבות Staphylococcus Aureus.

החוקרים טוענים כי טיפול כירורגי אינו מומלץ בכל מקרי S. Aureus PVE, יש ליידע את החולים באשר ליתרונות והחסרונות של הגישות הטיפוליות השונות, ולערב אותם בתהליך קבלת ההחלטות.

החוקרים רצו לזהות את הגורמים הפרוגנוסטים הקשורים בתמותה במקרי S. Aureus PVE , ולקבוע אם פקטורים אלו משפיעים על ההחלטה לטיפול תרופתי או טיפול כירורגי.

מבין 55 חולים שנבדקו, 23 קיבלו טיפול תרופתי, 32 קיבלו טיפול משולב שכלל תרופות וניתוח. 11 משתתפים (48%) שקיבלו טיפול תרופתי, נפטרו, בהשוואה ל-9 (28%) מהנבדקים שקיבלו טיפול כירורגי.

39 מטופלים (71%) סבלו מסיבוכים לבבים, 6 מהם נפטרו. 3 מ-10 משתתפים שלא סבלו מסיבוכים לבביים, סיבוכים במערכת העצבים המרכזית, או סיבוכים סיסטמיים אחרים, נפטרו.

8 מ-15 מטופלים עם סיבוכים במערכת העצבים המרכזית, נפטרו כמו גם 6 מ-15 מטופלים עם סיבוכים סיסטמיים. גורמי סיכון משמעותיים לתמותה בתוך בית החולים כללו דרגת ASA, גיל, וסוג המסתם.

כל 11 מקרי התמותה בקבוצת הנבדקים שקיבלו טיפול תרופתי, היו בני 50 ומעלה, בעוד שכל 4 הנבדקים מתחת לגיל 50 , שרדו. באופן דומה, רק אחד משבעת הנבדקים עם ASA Class III נפטר, אך 10 מ-16 הנבדקים עם ASA Class IV נפטרו.

בשל שיעורי התמותה הגבוהים בקבוצות הנבדקים שקיבלו טיפול תרופתי ל-S. Aureus PVE, מומחים רבים ממליצים על טיפול כירורגי לכל החולים הללו. עם זאת, קיימת קבוצה סלקטיבית של חולים עם S. Aureus PVE שיכולה להסתדר היטב עם טיפול תרופתי בלבד.

Am J Med 2006;119:147-154.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה