Cardio Thoracic Surgery

שכיחות דיסליפידמיה בנוכחות סיכון גבוה למחלת לב (Circulation)

ממחקר חדש עולה כי אנשים בסיכון הגבוה ביותר למחלה קרדיווסקולרית, הם אלו עם האיזון הגרוע ביותר של רמות הכולסטרול הגבוהות שלהם. החוקרים מסבירים כי דיסליפידמיה שכיחה באנשים בסיכון גבוה למחלה קרדיווסקולרית.

לאור המשמעות של מחלה קרדיווסקולרית כבעיה ציבורית בארה”ב, והיתרונות המוכחים של טיפול להורדת שומנים כמניעה ראשונית, יש לשקול מאמצים לשיפור הטיפול, איזון רמות השומנים ומניעת הבדלים בטיפול בדיסלפידמיה.

החוקרים עקבו אחר 6,704 נבדקים בגילאי 45-84. שכיחות דיסליפידמיה עמדה על 29.3%. רק 54% מהחולים עם דיסליפידמיה קיבלו טיפול להורדת שומנים, ומהם רק 40.6% השיגו את רמות המטרה.

החוקרים זיהו כי לגברים סיכון גבוה יותר ב-30% לדיסליפידמיה, בהשוואה לנשים, אך מאלו עם דיסליפידמיה, היה סיכון קטן ב-20% בהשוואה לנשים, לקבל טיפול וסיכוי קטן ב-30% להשיג את רמות המטרה של הטיפול.

שכיחות דיסליפידמיה עומדת על 11.7% בקרב אנשים בסיכון נמוך, 33.6% בנוכחות סיכון בינוני ו-48.9% בקרב נבדקים בסיכון גבוה למחלה קרדיווסקולרית. יותר מ-80% מהמשתתפים בקבוצת הסיכון הנמוכה ביותר, קיבלו טיפול, בהשוואה לכחצי בלבד מהמשתתפיפם בסיכון גבוה.

החוקרים מדווחים כי שכיחות דיסליפידמיה היתה דומה בקרב קבוצות אתניות שונות, פרט לסינים-אמריקאים, להם היו סיכון קטן יותר לדיסליפידמיה. אפריקאים-אמריקאים והיספאנים-אמריקאים היו בסיכוי קטן לקבל טיפול ולהשיג איזון, בהשוואה למטופלים שאינם היספניים.

Circulation 2006;113:647-656

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה