Cardio Thoracic Surgery

Levosimendan משיג שיפור בסימפטומים ורמת החומרה של חולי אי ספיקת לב במהלך 5 ימי הטיפול האקוטיים

ממחקר חדש עולה כי Levosimendan עשוי לעזור בחולים עם Acute Decompensated Heart Failure (ADHF) במהלך השעות הקריטיות לאחר שמובהלים לחדר מיון.

במחקר שכלל 600 נבדקים עם אי ספיקת לב המדרדרת במהירות, שאושפזו תחת טיפול תרופתי אופטימלי, בקרב נבדקים שטופלו ב- Levosimendan נרשם שיעור שיפור גבוה באופן משמעותי במשך 5 הימים שלאחר מכן, בהשוואה לנבדקים שטופלו בפלסבו.

המחקר כלל 600 נבדקים עם ADHF, Ejection Fraction של חדר שמאלי קטנה מ-36%, וקוצר נשימה במנוחה למרות טיפול סטנדרטי עם משתנים דרך הוריד. מכלל הנבדקים, 299 טופלו באקראי ב- Levosimendan 12-mcg/Kg ולאחריו עירוי במשך 24 שעות של 0.2 mcg/Kg-per-min של Levosimendan. יתר 301 הנבדקים טופלו בפלסבו.

המדד העיקרי כלל הדרדרות בתסמינים, תמותה, או החמרת אי ספיקת לב הדרשה טיפול במשך תקופה של 5 ימים במתן תוך ורידי של מרחיבי כלי דם, משתנים או אינוטרופים.

עד ליום 5, מספר קטן ב-30% של נבדקים בקבוצת Levosimendan סבלו מהחמרה במצב, ו-33% יותר מטופלים השתפרו, בהשוואה לנבדקים שטופלו בפלסבו (P=0.15 לשניהם).

עם זאת, התרופה לא שיפרה את סיכויי ההישרדות לטווח הרחוק. המדד המשני של תמותה מסיבה כלשהי לאחר 90 יום, עמד על 15.1% בקרב מטופלי Levosimendan, לעומת 11.6% בקבוצת הביקורת.

כמו כן, התרופה העלתה את הסיכון לטכיקרדיה חדרית (24.1% לעומת 16.9%), וירידת ל”ד (49.2% לעומת 35.5%).

החוקרים טוענים כי Levosimendan מספקת יתרונות מעבר לתרופות היונוטרופיות המסורתיות, מאחר שהוא גם מרחיב כלי דם וגם משפר את רגישות המיוציטים לסידן שכבר נמצא בתאים, במקום להעלות את רמות הסידן. 

לסיכום, Levosimendan מסייעת לחולים להשיג יציבות קלינית, מוקדם יותר ובאופן ממושך ויעיל יותר, מאשר פלסבו, כאשר ניתנת ביחד עם טיפול תרופתי סטנדרטי.

לידיעה ב-DocGuide

הערת המערכת:

לאחרונה הצגנו מס’ הרצאות מכנס טיפול נמרץ לב אשר עסקו בין היתר בתפקידו של ה-Levosimendan בטיפול באי ספיקת לב אקוטית. לכתבה המסקרת דיונים אלה – לחץ כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה