Cardio Thoracic Surgery

תרופות להורדת רמות ליפידים מסייעות לקשישים לאחר רה-וסקולריזציה (Am Heart)

ממחקר חדש עולה כי תרופות להורדת רמות הליפידים הניתנות לחולים עם מחלת עורקים קורונרית (Coronary Artery Disease), מסייעות גם לחולים לאחר רה-וסקולריזציה.

בעוד שמחקרים קודמים הוכיחו חד-משמעית כי הורדת רמות הכולסטרול מורידה את שיעורי התחלואה והתמותה בחולים עם CAD, עד כה לא היו די הוכחות ליעילות טיפול זה בחולים שעברו רה-וסקולריזציה.

יתרה מזו, החוקרים טוענים כי ניסויים קליניים מבוצעים בד”כ באוכלוסיות סלקטיביות, ולכן היתרונות של הורדת כולסטרול באוכלוסיות “בעולם האמיתי” פחות ברורות.

החוקרים בדקו את השפעת טיפולים להורדת רמות הכולסטרול ב-11,958 נבדקים מעל גיל 65, שעברו Coronary Revascularization בקוויבק, קנדה, בין השנים 1995-1997.

החוקרים עקבו אחר הנבדקים במשך 3 שנים בממוצע. במהלך תקופת המעקב נפטרו 1,288 משתתפים, 810 סבלו מאוטם שריר הלב חדש, ו-1,528 עברו טיפול רה-וסקולריזציה שני.

מהמחקר עולה קשר בין תרופות להורדת כולסטרול לאחר רה-וסקולריזציה ובין ירידה בשיעור התמותה (Hazard Ratio = 0.66) ומקרי אוטם שריר הלב (Hazard Ratio = 0.77).

לא נמצא קשר בין תרופות להורדת כולסטרול ובין ירידה בדרישה לרה-וסקולריזציה חוזרת.

לדברי החוקרים, המסקנה ממחקר זה היא כי התוצאות לאור הניסויים הקליניים שבוצעו בעולם האידיאלי עולות קיימות גם בעולם האמיתי, והיתרונות קיימים גם לאחר Coronary Revascularization.הם מוסיפים כי חשיבות נושא תרופות להורדת רמות הכולסטרול בקשישים הולכת וגדלה לאור העליה בגיל האוכלוסיה הממוצע והעליה בשיעורי רה-וסקולריזציה באוכלוסיה זו.

Am Heart J 2005;150:282-287.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה