Cardio Thoracic Surgery

תגובה נוירוהורמונלית לנתוח שחזור חדר שמאל במצבי קרדיומיופטיה איסכמית (J Thorac Cardiovasc Surg)

הפעלת הציר הנוירואנדוקריני במצב של אי ספיקת לב מהווה מדד פרוגנוסטי, וכן כי טיפול בחסימה נוירוהורמונלית מאריך הישרדות. ההשערה כי הפחתה כירורגית של גודל החדר השמאלי מורידה את ההפעלה הנוירואנדוקרינית אינה מבוססת.

החוקרים העריכו את התגובה הנוירוהורמונלית לניתוח של שחזור החדר השמאלי בקרדיומיופטיה איסכמית.

רמות נוראפינפרין (Norepinephrine) , פעילות של פלסמת רנין (plasma rennin) , וכן של אנג’יוטנסין II (angiotensin II) נמדדו בעשרה מטופלים לפני ולאחר 12 חודשים מניתוח שחזור של החדר השמאלי.

בחמישה מטופלים נוספים , פפטידי natriuretric מוחיים נמדדו לפני ושלושה חודשים לאחר הניתוח.  נעשה שימוש בהדמיה קרדיווסקולארית תלת ממדית  על מנת להעריך את מקטע הפליטה (ejection fraction) ואת אינדקס ה- left ventricular end-diastolic volume.

בהתאמה לשיפורים המובהקים בדרגה התפקודית ((NYHA ( כ- 2.9 לפני הניתוח , 2.0 לאחר הניתוח), מקטע הפליטה (כ- 23.9% לפני, 36.2% אחרי הניתוח), left ventricular end-diastolic volume index (כ- mL/m  140.8לפני הניתוח , 90.6 mL/m  אחריו) , נראו גם ירידות משמעותיות בפרופילי הפלסמה הממוצעים של נוראפינפרין (562.0 pg/mL לפני הניתוח לעומת 319.0 pg/mL אחריו) , פעילות פלסמת רנין (5.75 microg/L/h לפני הניתוח , 3.45 microg/L/h אחריו) , אנגיוטנסטין II (41.0 ng/mL לעומת 23.0 ng/mL) ושל פפטידי natriuretric מוחיים (771.0 pg/mL לעומת 266.0 pg/mL).

ככל שפעילות פלסמת הרנין או האנג’יוטנסין II ירדה לאחר ניתוח השחזור של החדר השמאלי, כך הייתה העלייה של מקטע הפליטה גבוהה יותר.

החוקרים מסכמים כי שיפורים כירורגיים של מקטע הפליטה ושל אינדקס ה- ventricular end-diastolic volume על ידי ניתוח שיחזור של החדר השמאלי לוו בשיפורים הן של פעילות נוירואנדוקרינית והן של המצב התפקודי במטופלים עם אי ספיקת לב מוגדש.

על מנת להחליט באם התגובה הנוירוהורמונלית העדיפה הזו  חוזה שיפור בהישרדות יש להמשיך ולחקור את הנושא.

Neurohormonal response to left ventricular reconstruction surgery in ischemic cardiomyopathy

 Schenk S, The Cleveland Clinic Foundation, J Thorac Cardiovasc Surg. 2004 Jul;128(1):38-43.


לאבסטרקט

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה