Cardio Thoracic Surgery

תיקון מסתם מיטראלי בטכניקת קצה לקצה (Alfieri) קשורה בסיכון לאי ספיקה בינונית עד קשה של המסתם בחולים שסבלו מאי ספיקת המסתם המיטראלי על רקע מחלה איסכמית (Ann Thorac Surg)

ממחקר חדש שבדק את השימוש בטכניקת “קצה לקצה” (Alfieri) לתיקון אי ספיקה של המסתם המיטראלי (MR) עולה שניתן להשתמש בטכניקה הזו במצבים שונים שגורמים ל-MR עם סיכון נמוך להיצרות של המסתם לאחר התיקון, אך כאשר ה-MR הוא על רקע איסכמי נצפתה עלייה בשכיחות אי ספיקה בינונית עד חמורה של המסתם לאחר התיקון.

במחקר השתתפו 224 חולים שעברו תיקון על שם Alfieri. מתוכם 64% סבלו מ-MR על רקע מחלה איסכמית, 14% על רקע מיקסומטי, 12% על רקע קרדיומיופתיה מורחבת ו-6% על רקע קרדיומיופתיה היפרטרופית חסימתית.

ב-188 מהחולים (84%) בוצע בנוסף תיקון של טבעת המסתם.

דרגת ה-MR לפני התיקון עמדה על +4 ב-50% מהחולים ועל +3 ב-30%.

החוקרים דיווחו שהתמותה בביה”ח היתה 2%. המפל על פני המסתם המתוקן היה נמוך (3.7 מ”מ כספית בממוצע).

במהלך שלושת החודשים שלאחר הניתוח עלה שיעור החולים שסבלו מ-MR כאשר השכיחות של MR בדרגה +3 עלתה ל-14% והמשיכה להחמיר עם חלוף הזמן.

14 מהחולים נאלצו לעבור ניתוח נוסף לתיקון המסתם (אף אחד מהם לא עקב היצרות של המסתם) ו-7 עברו השתלת לב.

החוקרים ציינו לסיכום שתיקון של מסתם מיטראלי על שם Alfieri עשוי לשמש לטיפול ב-MR שנגרם מסיבות שונות וכרוך בסיכון נמוך יחסית להיצרות של המסתם לאחר הניתוח. כאשר הגורם לאי ספיקה הוא מחלה איסכמית הראה המחקר עלייה בשכיחות של אי ספיקה בינונית עד קשה לאחר התיקון עובדה המציעה ששיטות תיקון אחרות נדרשות.  

Sunil, Ann Thorac Surg 2004;77:1598-1606

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה