Cardio-Oncology

טיפול ב-Eplerenone משפר את מבנה הלב בחולים עם סוכרת מסוג 2 (JACC: Heart Failure)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology: Heart Failure עולה כי הוספת Eplerenone (אינספרה) במינון גבוה לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה מלווה בירידה ניכרת במדד מסת חדר שמאל ועשויה לסייע במניעת אי-ספיקת לב.

במסגר המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של טיפול ב- Eplerenone על מסת חדר שמאל בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם. הם השלימו ניתוח של תוצאי סיום משניים של מחקר כפל-סמיות, אקראי, שכלל 140 חולים עם סוכרת מסוג 2 או מחלה קרדיווסקולארית מבוססת. החולים חולקו באקראי לטיפול ב- Eplerenone במינון גבוה (100-200 מ”ג) או פלסבו, אשר ניתנו כתוספת לטיפול הסטנדרטי למשך 26 שבועות.

מדד מסת חדר שמאל וזמני T1 נקבעו לפי בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית של הלב. סמנים בדם כללו את רמות NT-proBNP (N-terminal Pro-B-Type Natriuretic Peptide), P1NP (Procollagen Type 1 N-terminal Propeptide) ו-P3NP (Type III N-terminal Propeptide).

מבין 140 חולים שנכללו במחקר MIRAD, 104 השלימו בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית של הלב, כולל 54 מטופלים ב- Eplerenone ו-50 חולים בזרוע הפלסבו. מדד מסת חדר שמאל ההתחלתי עמד על 74.2 גרם/מ”ר.

מהנתונים עולה כי טיפול ב- Eplerenone לווה בירידה של 3.7 גרם/מ”ר במדד מסת חדר שמאל (p=0.017), הבדל המקביל לירידה אבסולוטית במסת חדר שמאל. ריכוזי NT-proBNP בפלזמה ירדו ב-22% עם Eplerenone, לעומת פלסבו וריכוזי P1NP ירדו ב-3.3 ננוגרם/מ”ל (p=0.019).

לא תועדו הבדלים בזמני T1 או ריכוזי P3NP בין הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתוספת Eplerenone לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה לאחר שהעדויות הדגימו כי הטיפול מלווה בירידה משמעותית במדד מסת חדר שמאל וברמות NT-proBNP ו-P1NP, שינויים התומכים בתועלת קלינית במניעת אי-ספיקת לב.

JACC: Heart Failure, Aug 9, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה