Cardiac Rhythm Management

טיפול בחסמי ביתא מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר בחולים עם אי-ספיקת לב סיסטולית ומקצב קוצב לב (ESC Heart Fail)

במאמר שפורסם בכתב העת ESC Heart Failure מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בתרופות ממשפחת חסמי ביתא מלווה בשיעורי הישרדות טובים יותר בחולים עם אי-ספיקת לב ומקצב קוצב בתרשים אק”ג.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסמי ביתא הוכחו כתרופות המשפרות הישרדות בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל. היעילות של תרופות אלו בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד וקוצבי לב לא הודגמה בעבר. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשערה כי טיפול בחסמי ביתא מלווה בשיפור הישרדות חולים עם אי-ספיקת לב כרונית ומקצב קוצב בתרשים אק”ג.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק ממחקר GISSI-HF ובחנו את היעילות של חסמי ביתא במודל סטטיסטי שכלל תקנון לקצב קוצב וקצב הלב, בין יתר המשתנים.

מדגם המחקר כלל 6,975 חולים ממחקר GISSI-HF, מהם 813 (11.7%) תחת קצב קוצב בתרשים אק”ג ראשוני. מבין 813 חולים אלו, 511 (62.9%) קיבלו טיפול בחסמי ביתא.

מניתוח סטטיסטי רב-משתני עם תקנון ל-27 משתנים נלווים עלה כי טיפול בחסמי ביתא לווה בירידה של 21% בסיכון לתמותה (יחס סיכון של 0.79, רווח בר-סמך 95% של 0.72-0.87), ללא אינטראקציה בין חסמי ביתא, קצב קוצב לב וקצב הלב.

טיפול בחסמי ביתא הדגים השפעה חיובית בתת-קבוצה של חולים עם קצב קוצב לב בתחילת המחקר (יחס סיכון של 0.62, רווח בר-סמך 95% של 0.49-0.79).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את ההבדלים בין קוצב לב פרוזדורי וחדרי.

ESC Heart Fail, Mar 30, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה