Cardiac Rhythm Management

עליה בסיכון להפרעות קצב חדריות לאחר שתיית אלכוהול מופרזת (Eur Heart J)

שתיית כמות רבה של אלכוהול עשויה להוביל לעליה בסיכון להתפתחות הפרעות קצב לב, כך טוענים חוקרים בעקבות ממצאי מחקר שהתבסס על משתתפים בפסטיבל השנתי אוקטוברפסט במינכן.

החוקרים ממינכן בחרו באוקטוברפסט כאירוע אידיאלי לזיהוי שתיינים כבדים. בשנת 2015, השנה בה נערך המחקר, 5.9 מיליון אנשים ביקרו בפסטיבר וצרכו בירה בהיקף של 7.5 מיליון ליטרים. במהלך 16 ימים החוקרים כללו במחקר 3,028 משתתפים ששתו כמות אלכוהול משתנה במהלך היום. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 35 שנים, 70% מהמתנדבים היו גברים.

חלק מהמשתתפים בפסטיבל לא שתו כלל אלכוהול, בעוד שאחרים צרכו את הכמות המקסימאלית שהותרה לפי פרוטוקול המחקר, שעמדה על 3 גרם אלכוהול לק”ג דם. החוקרים מציינים כי הרעלת אלכוהול דורשת צריכת בירה בכמות של 6-10 ליטרים, בתלות בגודל האדם, מטבוליזם ואם אכל קודם לכן.

במסגרת המחקר החוקרים ניטרו את פעילות הלב בעזרת מערכת אק”ג ניידת. ריכוז אלכוהול בנשימה תועד באמצעות מד נשיפה ידני.

שכיחות הפרעות קצב באוכלוסיה הכללית נעה בין 1-4%. עם זאת, החוקרים זיהו הפרעות קצב לב ב-30.5% מאלו ששתו בירה במינכן. בקרב אלו עם הפרעות קצב, ב-25.9% מהמקרים מדובר היה בסינוס טכיקרדיה.

מהממצאים עולה כי הסיכון להפרעות קצב לב עלה לצד עליה בריכוז אלכוהול בנשימה.

ממצאי המחקר אושרו כאשר הושלמה הערכה של ההשפעה של צריכת אלכוהול של 4,131 משתתפים במחקר בריאות בגרמניה, שנהגו לשתות אלכוהול לעיתים, אך ללא היסטוריה של שתיית אלכוהול כבדה.

עם זאת, החוקרים להשלים מחקרים ארוכי-טווח במטרה לאשר את ההשלכות ארוכות הטווח האפשריות של צריכת אלכוהול זו.

Eur Heart J 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה