Cardiac Rhythm Management

תסמינים לבביים נפוצים לפני תמותה לבבית פתאומית בחולים עם קרדיומיופתיה היפרטרופית (Europace)

במאמר שפורסם בכתב העת Europace טוענים מומחים כי ממצאים חדשים מעידים על שכיחות גבוהה של תסמינים לבביים לפני תמותה לבבית פתאומית של חולים צעירים עקב קרדיומיופתיה היפרטרופית. מהנתונים עלה כי ב-55% מהחולים זוהו תסמינים לבביים ובקרוב למחצית מהמקרים פנו החולים להערכה רפואית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קרדיומיופתיה היפרטרופית הינה גורם נפוץ לתמותה לבבית פתאומית בצעירים. כעת הם ביקשו לאפיין את התסמינים לפני מקרי תמותה אלו בצעירים עקב קרדיומיופתיה היפרטרופית.

החוקרים השלימו סקירה של כל נתוני התמותה וזיהו תמותה לבבית פתאומית בצעירים בגילאי 1-35 שנים בין השנים 2000-2009. המדגם הארצי כלל את כל מקרי התמותה (8,756 מקרים) והחוקרים זיהו 431 בדיקות לאחר מוות לבבי פתאומי של צעירים.

להשוואת התסמינים, החוקרים כללו קבוצת ביקורת שהתבססה על קורבנות תאונות דרכים (74 מקרים). במהלך עשר שנות המחקר נערכו 431 בדיקות לאחר תמותה לבבית פתאומית של צעירים וניתוח הנתונים כלל 38 מקרים (9%), מהם 22 (58%) עם ממצאים מורפולוגיים אבחנתיים לקרדיומיופתיה היפרטרופית ו-16 מקרים עם ממצאים המרמזים לאבחנה זו, אך אינם אבחנתיים.

תסמינים לבביים במשך למעלה משעה לפני התמותה דווחו ב-21 מקרים (55%) ו-16 חולים (42%) פנו להערכה רפואית. חולה אחד בקבוצת הביקורת (1%) פיתח תסמינים לבביים לפני תמותה. כתוצאה מכך, שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים בקבוצת המקרים פיתחו תסמינים לבביים לפני תמותה ולעיתים קרובות יותר חולים בקבוצה זו פנו להערכה רפואית.

Europace. 2016;18(12):1801-1808

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה