Cardiac Rhythm Management

גישות חדשות לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים המיועדים להתערבות כלילית מילעורית מפחיתות שיעור דימומים (N Engl J Med)

מחקר חדש עשוי לספק אפשרויות נוספות לנוגדי-קרישה ונוגדי-טסיות בחולים עם פרפור פרוזדורים המיועדים להתערבות כלילית מילעורית עם הכנסת תומכנים. מחקר PIONEER AF-PCI מצא כי Rivaroxaban במינון נמוך עם מעכב P2Y12 למשך 12 חודשים או Rivaroxaban במינון נמוך מאוד עם טיפול נוגד-טסיות כפול למשך חודש, שישה חודשים או 12 חודשים לווה בשיעור נמוך יותר של דימומים בעלי חשיבות קלינית, בהשוואה לטיפול באנטגוניסטים לוויטמין K עם טיפול נוגד-טסיות כפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם פרפור פרוזדורים המיועדים להתערבות כלילית מילעורית עם הכנסת תומכנים, טיפול נוגד-קרישה באנטגוניסט לוויטמין K בשילוב עם טיפול נוגד-טסיות כפול במעכב P2Y12 ואספירין הפחית את הסיכון לתרומבוזיס ואירועים מוחיים, אך לצד עליה בסיכון לדימומים. היעילות והבטיחות של נוגד-קרישה מסוג Rivaroxaban עם נוגד-טסיות אחד או שניים אינם ידועים.

מדגם המחקר כלל 2,124 משתתפים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתם, שהיו מיועדים להתערבות כלילית מילעורית עם הכנסת תומכנים, וחולקו באקראי לטיפול ב-Rivaroxaban במינון נמוך (15 מ”ג פעם ביום) עם מעכב P2Y12 למשך 12 חודשים (קבוצה 1), Rivaroxaban במינון נמוך מאוד (2.5 מ”ג פעמיים ביום) עם טיפול נוגד-טסיות כפול למשך חודש, שישה חודשים או 12 חודשים (קבוצה 2), או טיפול סטנדרטי באנטגוינסט לוויטמין K (פעם ביום) עם טיפול נוגד-טסיות כפול למשך חודש, שישה חודשים או שנה (קבוצה 3). תוצא הבטיחות העיקרי כלל דימום בעל משמעות קלינית (משלב של דימום מג’ורי או מינורי לפי קריטריוני TIMI).

שיעור אירועי דמם בעל חשיבות קלינית היה נמוך יותר בשתי הקבוצות שטופלו ב-Rivaroxaban, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי (16.8% בקבוצה 1, 18% בקבוצה 2 ו-26.7% בקבוצה 3; יחס סיכון של 0.59 בהשוואת קבוצה 1 לעומת קבוצה 3; יחס סיכון של 0.63 בהשוואת קבוצה 2 לעומת קבוצה 3). שיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם, אוטם שריר הלב או אירוע מוחי היו דומים בשלוש הקבוצות (6.5% בקבוצה 1, 5.6% בקבוצה 2 ו-6.0% בקבוצה 3).

החוקרים כותבים כי היעילות של שלוש משטרי הטיפול הייתה דומה, אם כי לאור רווח בר-סמך רחב לא ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות בנוגע ליעילות הטיפולים.

N Engl J Med. 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה