Cardiac Rhythm Management

השוואת תוצאות TAVR מול SAVR בחולים עם היצרות מסתם וותין (מתוך כנס ה-TCT)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-TCT (Transcatheter Cardiovascular Therapeutics) עולה כי בחולים לאחר טיפול בהיצרות מסתם וותין בצנתור (TAVR Transfemorally Accessed Transcatheter Aortic Valve Replacement) תועדה עליה באיכות חיים בשלב מוקדם יותר, בהשוואה לחולים לאחר טיפול ניתוחי (SAVR Surgical Aortic Valve Replacement).

מחקר PARTNER 2A נערך בין 2011-2013 ובמהלכו חולקו באקראי 2,032 חולים עם היצרות מסתם וותין ל-TAVR (1,011 חולים) עם מסתם Sapien XT, או ניתוח SAVR (1,021 חולים). החוקרים השלימו הערכה של איכות החיים בתחילת המחקר ולאחר חודש, שנה ושנתיים, על-בסיס שאלון KCCQ (Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire).

מהתוצאות עלה כי מדדי KCCQ השתפרו ב-19.2 נקודות בחולים לאחר TAVR בגישה פמוראלית, בהשוואה ל-18.3 נקודות בחולים לאחר SAVR. מדד של 10 נקודות דורג כשיפור מתון ומדד של 20 נקודות דורג כשיפור גדול.

בתחילת הדרך החולים סבלו מאיכות חיים לקויה עם מדד KCCQ ממוצע של 53 נקודות. במהלך החודש הבא תועד שיפור באיכות החיים בשתי הקבוצות, אך השיפור היה הרבה יותר גדול בחולים לאחר החלפת מסתם בצנתור, עם הבדל של 11 נקודות בין הקבוצות. במהלך 11 החודשים הבאים, בקבוצת החולים לאחר ניתוח תועד צמצום של הפער באיכות החיים. הבדלים אלו לא היו מובהקים סטטיסטית לאחר שנה ולאחר שנתיים.

בדומה לממצאים שעלו במחקרים קודמים, החוקרים זיהו אינטראקציה משמעותית בין התועלת של הטיפול ל-TAVR ובין אתר הגישה הן מבחינת התוצא העיקרי והן מבחינת מספר תוצאי סיום משניים. מנגד, בתת-קבוצה בה הגישה הייתה דרך בית החזה (טרנס-אפיקאלית או טרנס-אאורטלית), לא תועדה תועלת להחלפת מסתם וותין בצנתור מבחינת מדדי KCCQ בכל נקודות הזמן שנבחנו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים החשובים ביותר העולים מהמחקר נוגעים לאינטרקאציה משמעותית בין השפעת הטיפול ובין אתר הגישה. נראה כי אין תועלת לביצוע TAVR במידה ואין אפשרות לבצע זאת בגישה פמוראלית.

מתוך כנס ה-TCT

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה