Cardiac Rhythm Management

רה-וסקולריזציה כלילית היברידית לטיפול במחלה רב-כלילית (J Am Coll Cardiol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי רה-וסקולריזציה כלילית היברידית (HCR או Hybrid Coronary Revascularization) אינה מלווה בהבדלים משמעותיים בהשוואה להתערבות כלילית מילעורית בשיעורי סיבוכים קרדיווסקולאריים וצרברווסקולאריים מג’וריים במהלך 12 חודשים בחולים עם מחלה של מספר עורקים כליליים.

מדובר במחקר תצפיתי, רב-מרכזי, שנועד לבחון את המאפיינים והתוצאות בחולים לאחר HCR או התערבות כלילית מילעורית במספר עורקים כליליים.

במהלך 18 חודשים, 200 חולים לאחר HCR ו-98 חולים לאחר התערבות כלילית מילעורית של מספר עורקים כליליים נכללו ב-11 אתרים. התוצא העיקרי היה סיבוכים לבביים וצרברווסקולאריים מג’וריים (תמותה, אירוע מוחי, אוטם שריר הלב, רה-וסקולריזציה חוזרת) בתוך 12 חודשים לאחר ההתערבות.

הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על 64.2 שנים, 25.5% היו נשים, 38.6% עם סוכרת וב-4.7% תועדה היסטוריה של אירוע מוחי. ב-38% מהחולים תועדה מחלה של שלושה עורקים כליליים, ומדד SYNTAX (Synergy Between PCI With Taxus and Cardiac Surgery) עמד על 19.7. לאחר תקנון לסיכון הבסיסי, שיעור סיבוכים לבביים וצרברווסקולאריים מג’וריים היה דומה בין הקבוצות בתוך 12 חודשים לאחר ההתערבות (יחס סיכון של 1.063) ובמהלך חציון מעקב של 17.6 חודשים (יחס סיכון של 0.868).

החוקרים קוראים להשלים מחקר אקראי עם הערכת תוצאות ארוכות-טווח להשוואת היעילות של שתי גישות רה-וסקולריזציה.

J Am Coll Cardiol. 2016;68(4):356-365

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה