Cardiac Rhythm Management

כלי חדש עשוי לסייע לרופאים בהערכת דרגת אנגינה בחולים עם מחלת עורקים כלילית (Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

כלי חדש עשוי לסייע לרופאים בהערכה מדויקת יותר וטיפול הולם באנגינה בחולים עם מחלת עורקים כלילית יציבה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלק מהרופאים מעריכים באופן מדויק יותר מאחרים את דרגת האנגינה בחולים עם מחלה כלילית, אך דרוש כלי מתוקן להערכת מצבים אלו, מאחר והערכה לא מדויקת של אנגינה עשויה להשפיע משמעותית על הטיפול בחולים אלו.

מחקר APPEAR (Angina Prevalence and Provider Evaluation) כלל מבוגרים עם אבחנה של מחלת לב איסכמית ב-26 מרפאות קרדיולוגיות בארצות הברית, בתקופה שבין אפריל 2013 ועד יולי 2015.

המשתתפים השלימו את שאלון SAQ (Seattle Angina Questionnaire) לפני הביקור וסיווגו את האנגינה שלהם כלא-קיימת, חודשית, או יומית/שבועית. הרופאים כימתו את האנגינה לאחר הביקור.

מבין 1,257 חולים עם מחלה כלילית (גיל ממוצע של 69 שנים), 411 דיווחו על תסמיני אנגינה במהלך החודש האחרון. מבין אלו, ב-173 חולים (42%%) הרופא לא זיהה נכונה את האנגינה ודיווח כי המטופל תאם לקטגוריית תדירות נמוכה יותר מזו שתיעד המטופל.

החוקרים מצאו כי אי-ספיקת לב (יחס סיכויים של 3.06) ותדירות נמוכה יותר של אנגינה (יחס סיכויים של 1.56 לאנגינה חודשית) ניבאו תת-הערכה של חומרת האנגינה ולא זיהו קשר עם אף אחד מהגורמים הקשורים ברופא או במטופל. קיימת שונות משמעותית בתת-הערכה של אנגינה בין רופאים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לבחון את מדד SAQ או כלי תקף אחר ככלי לשיפור ההכרה והטיפול באנגינה.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה