Cardiac Rhythm Management

נתוני מחקר RE-LY מעידים על תועלת דומה לפרדקסה בחולים עם מחלת מסתם מיטראלי (Circulation)

מניתוח פוסט-הוק של נתוני מחקר RE-LY (Randomized Evaluation of Long-term Anticoagulation Therapy) להערכת Dabigatran (פרדקסה) עולות עדויות נוספות התומכות בתועלת וסיכונים דומים של הטיפול התרופתי בנוגד הקרישה הפומי בחולים עם ובלי מחלה פחות חמורה של מסתם עם פרפור פרוזדורים. החוקרים כותבים כי נוכחות מחלת מסתם לא השפיעה על ההשוואה בין פרדקסה בשני המינונים ובין קומדין בכל הנוגע לסיכון לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים, דימומים מג’וריים, תמותה, או דימום תוך-גולגולתי.

מבין 18,113 חולים שנכללו במחקר RE-LY, ב-22% הייתה עדות למחלת מסתם בעיקר אי-ספיקת מסתם מיטראלי (17%) ובשכיחות נמוכה יותר, אי-ספיקת מסתם טריקוספידאלי (6.5%), אי-ספיקת מסתם אאורטלי (4.5%), היצרות מסתם אאורטלי (3%), או היצרות קלה של מסתם מיטראלי (1%).

חולים עם מחלת מסתם היו מבוגרים יותר (גיל ממוצע של 74 לעומת 72 שנים), עם שכיחות גבוהה יותר של נשים (41% לעומת 35%), אי-ספיקת לב, מחלה כלילית וליקוי כלייתי מתון. בהשוואה לחולים אחרים, באלו עם מחלת מסתם תועד שיעור דומה של אירועים מוחיים ותסחיפים סיסטמיים, דימום תוך-גולגולתי ותמותה, אך שיעורים גבוהים יותר של דימומים מג’וריים.

בהשוואה למטופלים בקומדין, בחולים שנטלו מינונים גבוהים יותר של פרדקסה תועד סיכון מופחת לאירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים ושיעור דומה של דימומים מג’וריים ללא תלות בנוכחות או העדר מחלת מסתם.

בחולים שטופלו במינון נמוך של פרדקסה תועדו שיעורי דומים של אירועים מוחיים או תסחיפים סיסטמיים וסיכון מופחת משמעותית לדימומים מג’וריים, בהשוואה למטופלים בקומדין גם במקרה זה, ללא תלות במחלת מסתם.

שיעורי דימומים תוך-גולגולתיים ותמותה היו נמוכים יותר עם שני מינוני פרדקסה, בהשוואה לקומדין, ללא תלות בנוכחות מחלת מסתם.

שני ניתוח פוסט-הוק אחרים בחנו את התוצאות של טיפול ב-Rivaroxaban (קסרלטו) לעומת קומדין במחקר ROCKET-AF ו-Apixaban (אליקוויס) לעומת קומדין במחקר ARISTOTLE באופן ספציפי בחולים עם מחלת מסתם. משילוב הנתונים עולות ראיות לתועלת של נוגדי-קרישה פומיים חדשים בחולים עם מחלת מסתם.

Circulation 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה