Cardiac Rhythm Management

השתתפות בפעילויות ספורט אפשרית לחולים עם CPVT (מתוך J Am Coll Cardiol)

חולים הסובלים מ-CPVT (Catecholaminergic Polymorphic Ventricular Tachycardia) תחת טיפול הולם יכולים לקחת חלק בספורט תחרותי, כך טוענים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהדורת יוני של כתב העת JACC: Clinical Electrophysiology. לדבריהם, עם אבחנה הולמת, ניהול גורמי סיכון וטיפול וייעוץ מתאימים, חולים אלו עשויים לשוב לתחביבים שלהם.

החוקרים מדווחים על הניסיון שלהם בטיפול ב-63 חולי CPVT, 31 מהם הגדירו עצמם כספורטאים. לאחר הערכה מקיפה והתייעצות, 3 מבין 24 החולים (13%) שהיו ספורטאים בעת ההערכה הראשונית במיו-קליניק בחרו להפסיק בפעילויות ספורט, בעוד שהיתר המשיכו בפעילותם.

75% מהספורטאים אובחנו עם אירועים לבביים טרם האבחנה, בהשוואה ל-43% מאלו שלא עסקו בפעילויות ספורט.

בסיכומו של דבר, תשעה חולים (14%) פיתחו אירוע לבבי על-רקע CPVT לאחר האבחנה, למרות טיפול תרופתי, ללא הבדל בשיעור האירועים בין אלו שעסקו בפעילויות ספורט ואלו שלא עסקו בפעילויות ספורט.

שלושת הספורטאים שאובחנו עם אירוע לבבי תחת טיפול היו אסימםטומטים טרם האבחנה, כאשר בשני חולים האירועים התרחשו בזמן שלא עסקו בספורט  העיקרי שלהם. בדומה, כל ששת החולים שאינם ספורטאים ואובחנו עם אירוע לבבי היו אסימפטומטים טרם האבחנה, כאשר שניים מהם לא הקפידו על ההיענות לטיפול או פספסו מנת תרופה.

שיעור האירועים בקרב ספורטאים עם CPT (1.41 אירועים ל-100 שנות-ספורטאי) גבוה יותר מהשיעור בקרב ספורטאים עם תסמונת LQTS (0.2 אירועים ל-100 שנות-ספורטאי).

שיעורי הישרדות ללא-אירועים לבביים במהלך 583 שנות מעקב עמדו על 86%, באלו שעסקו בספורט ואלו שלא עסקו בפעילויות ספורט, ולא תועדו מקרי תמותה בשתי הקבוצות.

מבין 20 החולים עם התקן ICD, בשישה מקרים ניתנת מכת חשמל הולמת ובחולה אחד ניתנו מכות חשמל לא-הולמות (בשל טכיקרדיה פרוזדורית). בכל החולים עם אירועים למרות ההתקן בוצעו שינויים במשטר הטיפול, ללא אירועים נוספים לאחר שינוי זה וכולם חשים בטוב.

החוקרים כותבים כי חולים עם הפרעת קצב לב גנטית, דוגמת CPVT, צריכים להיות מטופלים במרכז מצוינות ע”י רופאים מנוסים בנושא.

J Am Coll Cardiol EP 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה