Cardiac Rhythm Management

חולים רבים עם פרפור פרוזדורים בסיכון לאירוע מוחי מטופלים באספירין במקום בנוגדי-קרישה (J Am Col Cardiol)

בניגוד להמלצות בהנחיות, חולים רבים עם פרפור פרוזדורים בסיכון לאירועים מוחיים עדיין נוטלים טיפול באספירין בלבד, במקום טיפול פומי בנוגדי-קרישה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים ממאגר PINNACLE (Practice Innovation and Clinical Excellence) אודות למעלה מ-327,000 חולים עם פרפור פרוזדורים כולם גויסו בין ינואר 2008 ועד דצמבר 2012.

המדגם הראשון כלל 210,380 משתתפים עם מדד CHADS2 של לפחות 2 נקודות והמדגם השני כלל 294,642 משתתפים עם מדד CHA2DS2-VASc של 2 ומעלה.

מהנתונים עלה כי מבין למעלה מ-210,000 מהחולים עם מדד CHADS2 של 2 ומעלה, עדות לסיכון בינוני-עד-גבוה לתרומבוזיס, 61.8% טופלו בקומדין או אנטגוניסט פומי לוויטמין K . עם זאת, 38.2% טופלו רק באספירין.

לאחר תקנון רב-משתנים החוקרים מצאו כי מאפיינים דמוגרפיים ספציפיים עשויים לנבא את סוג הטיפול הניתן לחולה, ללא תלות במדגם. נוכחות יתר לחץ דם, מחלת לב כלילית, דיסליפידמיה והיסטוריה של אוטם שריר הלב נקשרה עם טיפול באספירין במקום טיפול נוגד-קרישה.

גורמים שנקשרו עם מתן טיפול נוגד-קרישה פומי כללו מדד מסת גוף גבוה יותר או מין זכר. למרות שבנשים סיכון גבוה יותר לאירועים מוחיים, גברים קיבלו את הטיפול ההולם בשכיחות גבוהה יותר.

גורמים אחרים שנקשרו עם טיפול נפוץ יותר בנוגדי-קרישה פומיים כללו אי-ספיקת לב, אירוע מוחי קודם, התקף איסכמי חולף, או תסחיף סיסטמי.

הטיפול נוגד הקרישה הנפוץ ביותר היה קומדין (90.9% מהחולים במדגם CHADS2, 90.6% מהחולים במדגם CHA2DS2-VASc), לאחריו Dabigatran (7.2% ו-7.4%, בהתאמה) ו-Rivaroxaban (1.9% ו-2.0%, בהתאמה).

J Am Col Cardiol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה