Cardiac Rhythm Management

חולי אי-ספיקת לב רבים מעוניינים בקבלת משוב אודות תפקוד ההתקנים הלבביים שלהם (מתוך כנס ה- EUROPACE-CARDIOSTIM)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-EUROPACE-CARDIOSTIM מטעם ה-European Heart Rhythm Associatio, עולה כי חולי אי-ספיקת לב רבים מעוניינים מאוד בקבלת משוב מרחוק אודות תפקוד ההתקנים הלבביים שלהם, אך פחות מתעניינים במצב הקליני שלהם ומביעים עניין חלקי בלבד בתזכורות אודות אורחות חיים בריאים.

במסגרת המחקר נכללו 260 חולים (73% גברים) עם התקן ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) בשל מחלת לב איסכמית או קרדיומיופתיה מורחבת, שמילאו שאלונים בני שלושה חלקים.

כאשר נשאלו אודות רצונם בשיפור עתידי בניטור מרחוק, כשלושה רבעים מהמשיבים דיווחו כי בעיניהם ישנה חשיבות רבה לקבלת הנתונים למכשיר הנייד שלהם אודות מצב הסוללה (75%), שלמות ההתקן (73%), שלמות הלידים (71%) ואחוז הגירוי (69%).

מרבית החולים (87%) דירגו את הנתונים אודות טכיקרדיה חדרית וקיצוב נגד-טכיקרדיה כיקר מפז, אך שיעור נמוך יותר של חולים סברו כך אודות האק”ג שלהם (32%), פרפור פרוזדורים (68%), או אי-ספיקת לב (71%). החוקרים מסבירים כי להערכתם, החולים מעוניינים לשמוע על המצב הקליני שלהם מהרופא, לא מההתקן הלבבי.

התוצאות הפתיעו מעט את החוקרים, בהתחשב בעובדה כי החולה הממוצע היה בן 69 שנים וחלק מהחולים באזורי ההרים נדרשו לנסוע שעה ומעלה בכדי להגיע לבית החולים לצורך ביקור רפואי פעם או פעמיים בשנה. בנוסף, המידע הקליני שהתקבל דרך המכשיר הנייד הותאם לחולה הפרטני.

החולים הביעו הכי פחות עניין בתזכורות באשר לאורח חיים בריא, כאשר רק שליש דירגו את המידע אודות משקל גוף (32%), צריכת נוזלים (35%) וטיפול תרופתי (37%) כמידע חשוב או רצוי מאוד.

מתוך כנס ה- EUROPACE-CARDIOSTIM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה