Cardiac Rhythm Management

נתונים מהעולם האמיתי תומכים בהתקן Watchman (מתוך כנס EuroPCR 2016)

מתוצאות מחקר EWOLUTION עולה כי הדור הראשון של התקן Watchman לסגירת אוזנית הפרוזדור השמאלי הוביל לשיעורי הצלחה ובטיחות גבוהים לאחר שלושה חודשים בתנאי העולם האמיתי בחולים בסיכון גבוה לדימום, כולל אלו שטופלו במרכזים לא-מנוסים או ללא טיפול נוגד-קרישה לאחר הפרוצדורה.

ההתקן הושתל בהצלחה ב-98.5% מבין 979 חולים מ-47 מרכזים ברחבי אירופה, רוסיה והמזרח התיכון. החוקרים הסבירו כי המחקר כלל אוכלוסיית חולים בסיכון גבוה, כאשר ב-72% תועדה התווית נגד לטיפול נוגד-קרישה פומי, ב-49% מדד CHAD2DS2-VASc של 5 ומעלה ו-26% בגילאי 80 ומעלה. בניגוד למחקרי Watchman שחייבו טיפול בקומדין למשך 45 ימים לאחר הפרוצדורה, 6.6% מהחולים לא קיבלו טיפול נוגד-קרישה לאחר הפרוצדורה.

החוקרים לא זיהו השפעה לניסיון של המרכז הרפואי על הצלחת הפרוצדורה או סיבוכים לאחר שלושה חודשים.

לאחר שלושה חודשים, 16% מהחולים פיתחו אירוע חריג חמור, אך רק 0.5% פיתחו אירוע הקשור בהתקן או בפרוצדורה, או אירוע חריג חמור מסיבה לא-ברורה שהוביל לתמותה או השפעה שיירית אחרת. לכן, סגירת אוזנית הפרוזדור השמאלי הינה פרוצדורה בטוחה כמו בידוד אלקטרופיזיולוגי של ורידי הריאה.

כאשר החוקרים סיווגו את האירועים החריגים החמורים לטיפול תרופתי לאחר הפרוצדורה, לא זוהתה השפעה משמעותית על כל האירועים החריגים החמורים או אירועים פרטניים, ללא תלות בשאלה אם נטלו קומדין (159 חולים), נוגד-טסיות יחיד (72 חולים), נוגד טסיות כפול (607 חולים), נוגד-קרישה פומי חדש (113 חולים), אל שלא נטלו כל טיפול (67 חולים).

עם זאת, שיעור הדימומים היה הנמוך ביותר עם נוגדי-קרישה פומיים חדשים (1.9%), לאחריהם טיפול נוגד-טסיות כפול (3.6%), קומדין (4.8%), ללא כל טיפול (6.7%) וטיפול נוגד-טסיות יחיד (7.2%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול נוגד-טסיות כפול וטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים הוא בטוח במהלך שלושת החודשים הראשונים.

מתוך כנס EuroPCR 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה