Cardiac Rhythm Management

האם נדרשת בדיקת TEE בחולים תחת נוגדי-קרישה פומיים חדשים המיועדים לאבלציה של פרפור פרוזדורים? (Heart Rhythm)

במאמר שפורסם בכתב העת Heart Rhythm מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי ייתכן ואין צורך בבדיקת TEE (Transesophageal Echocardiogram) בכל החולים המיועדים לאבלציה באמצעות צנתר של פרפור פרוזדורים תחת טיפול ללא-הפרעה ב-Apixaban (אליקוויס) או Rivaroxaban (קסרלטו).

החוקרים ערכו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, שכלל חולים עם פרפור פרוזדורים שהיו מיועדים לאבלציה באמצעות צנתר, תחת טיפול ללא-הפרעה בנוגדי-קרישה פומיים חדשים (Apixaban ו-Rivaroxaban). כל החולים נטלו נוגדי-קרישה לפחות במשך ארבעה שבועות לפני האבלציה. בולוס הפרין ניתן לכל החולים לפני הצנתור לשמירה על ACT של מעל 300 מילי-שניות. תת-קבוצה של 86 חולים השלימה בדיקת Diffuse Magnetic Resonance Imaging (dMRI) של המוח לזיהוי איסכמיה מוחית שקטה.

מדגם המחקר כלל 970 חולים (514 תחת Apixaban ו-456 תחת Rivaroxaban). גיל המשתתפים הממוצע עמד על 69.5 שנים, כאשר ב-824 מדובר היה בפרפור פרוזדורים התקפי. מדד CHADS2-VASc הממוצע עמד על 3.01 ומדד CHADS2 עמד על 2 נקודות ומעלה ב-62.8% מהחולים. אקו-לב תוך-לבבי שלל תרומבוס באוזנית פרוזדור שמאל בכל החולים בהם הודגמה האוזנית (692 חולים, 71%), וזיהה “עשן” ב-407 חולים (42%).

עדות לאיסכמיה מוחית שקטה לאחר הפרוצדורה זוהתה בבדיקת dMRI ב-2.3% מהחולים (2/86 חולים). תועד מקרה אחד של אירועי תרומבואמבולי (0.10%) עם עדות בבדיקת dMRI בחולה תחת Rivaroxaban עם פרפור פרוזדורים פרסיסטנטי וממושך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ניתן ובטוח לבצע אבלציה של פרפור פרוזדורים, תחת טיפול ללא הפרעה ב-Apixaban ו-Rivaroxaban.

Heart Rhythm 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה