Cardiac Rhythm Management

סמנים בדם עשויים לסייע בהערכת הסיכוי למכת חשמל בחולים עם התקני ICD למניעה ראשונית (Circ Arrhythm Electrophysiol)

הרמות של מספר סמנים בדם המשמשים להערכת מצב דלקתי, מצב נוירו-הורמונאלי ונזק לבבי, עשויים לסייע יחדיו בניבוי שיעורי התמותה מכל-סיבה, אך אינם מסייעים בניבוי מכת חשמל, כך עולה מניתוח פוסט-הוק של מחקר רב-מרכזי שכלל חולים עם אי-ספיקת לב, בהם הושתל התקן ICD במסגרת מניעה ראשונית.

מכות חשמל הוגדרו כתוצא הסיום העיקרי ושיעורי התמותה הוגדרו כתוצא הסיום המשני של המחקר. למרות זאת, מהממצאים עולה כי בדיקות להערכת רמות הסמנים המשקפים את הפתופיזיולוגיה של אי-ספיקת לב עשויים לסייע בזיהוי חולים בהם הושתלו התקני ICD, שככל הנראה לא יזדקקו לפעילותם.

הסמנים מסייעים בזיהוי חולים בסיכון מוגבר משמעותית לתמותה גם מבין אלו שכבר בסיכון מוגבר לתמותה פתאומית לפי הקריטריונים המקובלים להשתלת ICD.

מבין 1,189 החולים עם אי-ספיקת לב בהם הושתל ICD למניעה ראשונית במסגרת מחקר PROSE-ICD (Prospective Observational Study of Implantable Cardioverter Defibrillators), רמות Interleukin-6 זוהו כסמן היחיד עבורו עליה ברמות הסמן ניבאה מכת חשמל הולמת של ההתקן במהלך חציון מעקב של ארבע שנים (יחס סיכון של 2.23 בהשוואת הרבעון העליון והתחתון). עם זאת, חמישה סמנים ניבאו תמותה מכל-סיבה עם עליה בריכוז הסמנים בדם.

הסמנים עשויים לסייע בחידוד בחירת החולים המתאימים להשתלת התקני ICD במסגרת מניעה ראשונית, וזיהוי חולי אי-ספיקת לב בסיכון גבוה לתמותה פתאומית.

Circ Arrhythm Electrophysiol 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה