Cardiac Rhythm Management

התועלת של אבלציה על תפקוד חדר שמאל בחולים עם פרפור פרוזדורים (מתוך כנס Heart Failure Society of America)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי אבלציה באמצעות צנתר לטיפול בפרפור פרוזדורים הובילה לשיפור במקטע הפליטה של חדר שמאל ושיפור ניכר בתסמינים בחולים עם פרפור פרוזדורים ומקטע פליטה של 35% ומטה עם אי-ספיקת לב חמורה.

החוקרים מדווחים כי לא בכל 32 החולים תועד שיפור דומה, מקטע הפליטה של חדר שמאל ירד לאחר אבלציה בחלק קטן מהחולים שלא נותרו בקצב סינוס. אך מהממצאים לפיהם הפגיעה בשריר הלב על-רקע פרפור פרוזדורים עשויה להיות הפיכה לאחר אבלציה באמצעות צנתר, עם שיפור אפשרי בתפקוד החדרי ובתסמינים. ממצאים אלו תומכים באבלציה כגישה מקובלת יותר לטיפול קו-ראשון בחלק מהחולים עם פרפור פרוזדורים, במקום המתנה עד לכשלון טיפול תרופתי.

מדגם המחקר כלל 32 חולים עם מקטע פליטה של חדר שמאל נמוך מ-35%, מבין כ-1,400 חולים לאחר אבלציה באמצעות צנתר. כ-94% מהחולים טופלו בשל פרפור פרוזדורים ממושך, 37% אובחנו עם קרדיומיופתיה איסכמית ו-19% היו לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים. בתחילת המחקר, למעלה מ-90% מהחולים נטלו חסמי ביתא, 19% נטלו חסמי תעלות סידן, 62% נטלו אמיודרון או תרופות אנטי-אריתמיות אחרות מקבוצה III, ו-53% נטלו דיגוקסין. כל המשתתפים נטלו טיפול פומי בנוגדי-קרישה, לרוב קומדין.

רק עשרה חולים היו לפני האבלציה בקצב סינוס (31%),  תחת טיפול תרופתי ולאחר הפרוצדורה כל המשתתפים היו בקצב סינוס ו-24 חולים (75%) נותרו בקצב סינוס לאורך המעקב (p<0.001), למעלה ממחציתם לא נדרשו עוד לטיפול לשמירת קצב הלב.

ממצאי המחקר עשויים לתמוך באבלציה כגישת טיפול קו-ראשון בחולים עם פרפור פרוזדורים, אך אין די נתונים בנושא. מחקר AFFIRM לא הדגים הבדל משמעותי בין טיפול לאיזון קצב או איזון מקצב הלב ועד כה לא נערכו מחקרים אקראיים להערכת התועלת של אבלציה או איזון קצב הלב ומחקר CABANA (Catheter Ablation vs Anti-arrthymic Drug Therapy for Atrial Fibrillation) בוחן את הסוגיה בימים אלו.

מתוך כנס Heart Failure Society of American

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה