Cardiac Rhythm Management

ה-AHA מפרסם הנחיות חדשות לגבי ביצוע בדיקות מאמץ שלא ע”י רופאים (Circulation)

בהצהרה מטעם איגוד הלב האמריקאי, ה-AHA , נאמר שגם אנשי מקצוע שאינם רופאים, אך עם הכשרה וניסיון מתאימים יכולים לבצע באופן בטוח מבחני מאמץ קרדיאליים ללא נוכחות של רופא בחדר, אך עם זאת על רופא להיות נוכח בחדר במקרה של נבדק בסיכון גבוה. מקצועות שיכולים לבצע בדיקות מאמץ לב ע”פ ההצהרה כוללים פיסיולוג מאמץ, אחות מוסמכת ומתמחה, עוזר רופא, ופיזיותרפיסט.

חשיבות ההצהרה ע”פ AHA היא בכך שהיא נותנת הרשאה לבצע מבחני המאמץ גם לאנשי מקצוע נוספים, דבר שבפועל כבר מתבצע אך תוך מתן הגדרה לכישורים הנדרשים ולצורך בהימצאות וזמינות ורופא בקרב נבדקים בסיכון גבוה.

להלן ההמלצות המרכזיות:


  • במרבית המקרים בזיקות מאמץ יכולות להתבצע בבטחה ע”י אנשי מקצוע מיומנים שאינם רופאים אשר עברו הכשרה מלאה לביצוע החייאה, ואשר בקרבתם נמצא רופא המיומן בבדיקות מאמץ או ברפואה דחופה ושיכול לבצע קדם בדיקה להערכת סיכון ולטפל בכל סיבוך אפשרי.

  • אנשי סגל בחדר הבדיקות שאינם רופאים אשר מפקחים על בדיקות המאמץ צריכים לעבור הכשרה מתקדמת או קבלת אישור בדומה לזה של ACSM

  • רופאים ולא רופאים המפקחים על מבחן מאמץ צריכים לבצע לפחות 200 בדיקות לצורך קבלת הרשאה לביצוע עצמאי של בדיקות, ועוד 50 בשנה לצרכי שמירת תוקף הרישיון.

  • בנבדקים בסיכון גבוה, רופא מוסמך שעבר הכשרה חייב להיות בחדר הבדיקות בזמן הבדיקה.

  • אנשי צוות שאינם רופאים חייבים להיות מסוגלים לסיקור ולזיהוי נבדקים בסיכון גבוה כדי להתריע עליהם לרופא המפקח.

  • יש להכין תכנית ואמצעי חירום למקרה של מצב דחוף במהלך בדיקת מאמץ.

  • אנשי צוות רפואי שאינם רופאים מביאים כישורים וערכים שונים הקשורים לבדיקות המאמץ, אך הסמכות העליונה בחדר בדיקות המאמץ הוא הרופא המפקח לכל מה שקשור לבטיחות ואיכות הבדיקה המבוצעת.

Circulation2014; DOI:10.1161/CIR.0000000000000101

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה