Cardiac Rhythm Management

מינון הולם של קומדין משפר את איזון הטיפול בנוגדי-קרישה (Circulation)

בכתב העת Circulation מתפרסמות תוצאות מחקר חדש בו בחנו חוקרים את הקשר בין התאמת מינון קומדין ובין הזמן במהלכו החולים מצויים בחלון תרפויטי והתוצאות הקליניות בחולים שטופלו בקומדין במסגרת מחקר RE-LY. מהנתונים עולה כי הקפדה על אלגוריתם להתאמת מינון קומדין עשויה לשפר את איכות הטיפול בקומדין ולשפר את התוצאות הקליניות בחולים עם פרפור פרוזדורים.

מחקר RE-LY (Randomized Evaluation of Long-Term Anticoagulation Therapy) הינו מחקר אקראי שנועד לערוך השוואה בין שני מינונים קבועים של פרדקסה (Dabigatran), כל אחד ניתן באופן סמוי, אל מול טיפול בתווית-פתוחה בקומדין בחולים עם פרפור פרוזדורים שהיו בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים. המחקר פרסם אלגוריתם למינון קומדין, עם שינויים של 10-15% במינונים במקרים של ערכי INR שאינם בטווח התרפויטי.

החוקרים קבעו אם התאמת המינונים תאמה להמלצות באלגוריתם, אך לא הצליחו לאשר אם המטפלים השתמשו באלגוריתם. לפיכך, באמצעות ניתוח סטטיסטי מתאים הם בחנו אם התאמת מינון קומדין לפי האלגוריתם עשויה לנבא את הזמן בחלון תרפויטי ותוצא משולב של אירוע מוחי, תסחיף סיסטמי או דימום מג’ורי. נאספו נתונים אודות כ-6,000 חולים עם פרפור פרוזדורים, שאינו על-רקע מחלת מסתמים מ-912 מרכזים ב-44 מדינות.

החוקרים מדווחים כי ישנה שונות אזורית נרחבת, הן בזמנים בטווח תרפויטי והן באחוז התאמת מינון קומדין . טווח הזמן בחלון תרפויטי נע מ-54% במזרח אסיה ל-73% בצפון אירופה. בנוסף, שיעור השינויים במינון קומדין בהתאם לאלגוריתם ניבא באופן בלתי-תלוי עליה של 6.12% במשך הזמן בחלון תרפויטי וירידה של 8% בשיעור התוצא הקליני המשולב (יחס סיכון 0.92).

החוקרים מסכמים וקובעים כי האומנות הקלינית של החלטות בנוגע למינון קומדין הינה גורם חשוב במשך הזמן בו תפקודי הקרישה מצויים בטווח התרפויטי, ואחראית למרבית השונות בין מדינות ומרכזים רפואיים. היענות לאלגוריתם השפיעה רבות על משך הזמן בו החולים בטווח התרפויטי .

מהנתונים עולה כי הקפדה על אלגוריתם להתאמת מינון קומדין עשויה לשפר את איכות הטיפול בקומדין ולשפר את התוצאות הקליניות בחולים עם פרפור פרוזדורים.

Circulation, published early online on October 1 2012

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה