Cardiac Rhythm Management

הבטיחות והיעילות של היפוך קצב פרפור פרוזדורים באמצעות Vernakalant (מתוך Expert Opin Drug Saf)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי עם טיפול תוך-ורידי ב- Vernakalantשיעורי הצלחה גבוהים בהיפוך תרופתי של קצב פרפור פרוזדורים, כאשר מדובר בטיפול בטוח יחסית ונסבל היטב בחולים עם היסטוריה של מחלת לב איסכמית.

החוקרים מסבירים כי פרפור פרוזדורים הינה הפרעת קצב הלב הממושכת הנפוצה ביותר, בעלת נטל משמעותי על כלכלת הבריאות לאור האשפוזים התכופים והסיבוכים הכרוכים בהפרעת הקצב. חולים רבים עם פרפור פרוזדורים חוזר מתאשפזים בבתי חולים לצורך היפוך קצב לקצב סינוס. לאור זאת, אין ספק כי חשוב לזהות גישות ישימות ויעילות להיפוך קצב בחולים אלו.

היפוך קצב דורשת בכל המקרה הערכה זהירה של הסיבוכים האפשריים, הכוללים סיכון תרומבואמבולי, הפרעות קצב וסיבוכים הקשורים בטשטוש עמוק הנדרש להיפוך קצב חשמלי. למרות שהיפוך קצב חשמלי הוכח כגישה בטוחה ויעילה, הצורך בהרדמה הוביל להעדפת גישות חלופיות.

החוקרים בחנו את הגישות האפשריות להיפוך קצב, כולל היפוך קצב חשמלי וטיפול בתרופה חדשה יחסית, Vernakalant, הניתנת כעירוי תוך-ורידי. לשם כך הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed והגיעו מסקנה כי עם טיפול תוך-ורידי ב- Vernakalant שיעור טוב של היפוך קצב לב, עם פרופיל בטיחות מקובל, כאשר מהנתונים עולה כי מדובר בתרופה הנסבלת היטב בחולים עם היסטוריה של מחלת לב איסכמית.

החוקרים כותבים כי במרבית המקרים של הופעת פרפור פרוזדורים חדש, היפוך קצב תרופתי עשוי לשמש כגישה משתלמת יותר מבחינת עלות-תועלת ובטוחה יותר מהיפוך חשמלי, אפשרות העשויה לשמש כקו שני בחולים שנכשלו לאחר ניסיון היפוך קצב ראשון.

Expert Opin Drug Saf. 2012 Jul;11(4):671-9

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה