Cardiac Rhythm Management

סקירת מאפייני הטיפול ב-Dabigatran (מתוך American Journal of Health System Pharmacy)

התרופה Dabigatran etexilate (פרדקסה) הינה מעכב התרומבין הישיר הראשון המשווק בארצות הברית, הטיפול מיועד להפחתת הסיכון לשבץ מוחי ותסחיף סיסטמי בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתמים. במאמר חדש שפורסם ב-American Journal of Health System Pharmacy סוקרים החוקרים את הפרופיל הפרמקולוגי, התועלת הקלינית ומאפייני הטיפול.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לסקור את הפרמקולוגיה, הפרמקוקינטיקה, התועלת הקלינית, הסבילות, מינון ומתן והתוויות לטיפול ב-Dabigatran etexilate.

החוקרים מסבירים כי Dabigatran הינו מעכב הפיך, ישיר, של תרומבין, בעל השפעה נוגדת-קרישה מהירה וצפויה, שאינו דורש מעקב אחר תפקודי קרישה, כפי שנדרש עם טיפול באנטוגניסטים פומיים לוויטמין K. Dabigatran etexilate הוכח כטיפול יעיל במספר מחקרים קליניים, עם מניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולים לאחר החלפת ירך או ברך, מניעת שבץ מוחי בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתמים ובטיפול בתרומבואמבוליזם ורידי חד.

Dabigatran etexilate הינו פרו-תרופה, הנספג פומית ומומר באופן כמעט מלא לצורה פעילה Dabigatran במערכת שאינה דורשת את פעילות ציטוכרום P450.

למעט דימומים, Dabigatran נסבל היטב, כאשר תופעות לוואי של מערכת העיכול הן תופעות הלוואי הנפוצות ביותר. בחולים עם תפקוד כלייתי לקוי יש להתאים את מינון הטיפול.

כיום נערכים מחקרים להערכת הטיפול ב-Dabigatranבמספר הפרעות תרומבואמבוליות. התרופה מאושרת ע”י ה-FDA למניעת שבץ מוחי ואירוע תרומבואמבולי במבוגרים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתמים, ואושרה ע”י ה-EMA (European Medicines Agency) למניעת אירוע תרומבואמבולי במבוגרים לאחר ניתוח אלקטיבי להחלפת ירך או ברך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Dabigatran עשוי להיות חלופה אפשרית לטיפול נוגד-קרישה בחלק מהחולים הודות לצורת מתן פומית, התחלת פעולה מהירה והשפעה נוגדת-קרישה הניתנת לחיזוי.

American Journal of Health-System Pharmacy. 2011;68(16):1506-1519

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה