Cardiac Rhythm Management

שכיחות דום לבבי דומה בספורטאים צעירים ומבוגרים (Circulation)

ממחקר חדש מצרפת עולה כי צעירים העוסקים בספורט תחרותי מהווים חלק קטן בלבד מכלל המקרים של דום לב על-רקע פעילויות ספורט. מנגד, מרבית המקרים של דום לב מתרחשים במבוגרים העוסקים בפעילויות ספורט בשעות הפנאי.

הממצאים מתפרסמים בעקבות מספר מקרים של מוות פתאומי במגרש המשחקים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים 820 מקרים מתועדים של דום לבבי על-רקע פעילויות  ספורט במהלך תקופה של חמש שנים. הנתונים מבוססים על שילוב דיווחים של מוות לבבי פתאומי בזמן פעילות גופנית מאמבולנסים ופרסומים תקשורתיים אודות מקרים אלו. בין השנים 2005-2010, החוקרים עקבו אחר כל מקרי דום לב במהלך פעילויות ספורט במתבגרים ומבוגרים, שהתגוררו ב-60 מחוזות בצרפת.

מבין 820 מקרי דום לב (93% עם עדים), 50 אירעו בספורטאים צעירים, בגילאי 10-35 שנים, העוסקים בספורט תחרותי. בממוצע, שיעור אירועי דום לב היה גבוה יותר בהשוואה לאוכלוסיה הכללית כ-10 למיליון בשנה.

אך למעלה מ-90% מכלל אירועי דום לב אירעו במהלך פעילויות ספורט בשעות הפנאי, בעיקר רכיבה על אופניים או ריצה. מרבית המקרים אירעו בגברים בריאים, בגילאי 35-65 שנים.

החייאה בוצעה בפחות משליש מקורבנות דום-לב אך כאשר בוצעה החייאה, סיכויי ההישרדות שלהם עלו ביותר מפי שלוש. החוקרים מדגישים כי מהממצאים עולה החשיבות של החייאה מיידית.

בסה”כ, 253 חולים הגיעו לבית החולים בעודם בחיים, ו-128 שרדו בסופו של דבר.

לדברי החוקרים, החייאה מצד צופה מהצד והתחלת טיפול בדפיברילטור היו הגורמים המנבאים הבולטים ביותר להישרדות עד לשחרור מבית החולים (יחס סיכויים של 3.73 ו-3.71, בהתאמה, p<0.0001 עבור שניהם).

Circulation 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה