Cardiac Rhythm Management

רה-וסקולריזציה עדיפה על טיפול תרופתי בכל קבוצות הגיל (J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש מאוניברסיטת פיטסבורג, שתוצאותיו פורסמו במהדורת 16 באוגוסט של American College of Cardiology עולה כי רה-וסקולריזציה מובילה לתוצאות טובות יותר מטיפול תרופתי בחולים עם מחלת לב יציבה וסוכרת מסוג 2, ללא תלות בגיל המטופלים.

החוקרים מסבירים כי תמיד קיים חשש מפני הסיכונים הכרוכים בפרוצדורות בטיפול בחולים מבוגרים , אך נראה כי לרה-וסקולריזציה עדיין מספר יתרונות בקשישים, בדיוק כמו בצעירים.

במסגרת המחקר ניתחו החוקרים את הנתונים ממחקר BARI 2D (Bypass Angioplasty Revascularization Investigation in Type 2 Diabetes) במטרה לקבוע אם קיים הבדל בין הגילאים בתועלת של הטיפול במחלות לב וסוכרת.

מדגם המחקר כלל 2,368 משתתפים, מהם 514 בגיל 70 ומעלה. המשתתפים חולקו באקראי לרה-וסקולריזציה מוקדמת וטיפול תרופתי אינטנסיבי או טיפול תרופתי אינטנסיבי עם רה-וסקולריזציה מאוחרת לפי הצורך. קרדיולוג העריך את החולים לפני ההקצאה האקראית במטרה לקבוע אם הגישה הטובה ביותר התערבות כלילית מילעורית או ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

החולים חולקו באקראי לטיפול בתרופות לסוכרת במטרה להביא לערכי Hemoglobin A1c מתחת ל-7.0%.

מהתוצאות עולה כי בקבוצת החולים בהם בוצעה רה-וסקולריזציה מיידית התוצאות היו טובות יותר, בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול תרופתי בתחילה. ההבדל בין שתי הגישות היה דומה ללא תלות בגיל המטופל לתמותה, אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, אנגינה והמצב הבריאותי על-בסיס ארבעה מדדים שונים.

בכל המשתתפים במחקר נרשם שיפור במצב הבריאותי במהלך השנה לאחר הטיפול, אך בקרב 2,163 חולים שנכללו ב-5.3 שנות המעקב, המצב הבריאותי התדרדר במהירות רבה יותר בקבוצת החולים בגיל 70 ומעלה, בהשוואה לחולים צעירים יותר.

לאור הממצאים, החוקרים ממליצים לרופאים לחוש בטוחים ביתרונות ארוכי הטווח של הפרוצדורה בחולים אלו. יש להבין כי הנתונים בנושא, למרות מוגבלותם, מעידים כי פרוצדורות רה-וסקולריזציה מתאימות בחולים מבוגרים.

J Am Coll Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה