Cardiac Rhythm Management

השוואה בין Ranolazine ובין Amiodarone למניעת פרפור פרוזדורים לאחר ניתוח מעקפים (Am J Cardiol)

ממחקר תצפיתי חדש, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology, עולה כי Ranolazine (רנקסה) יעיל יותר מ-Amiodarone (פרוקור) במניעת פרפור פרוזדורים לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פרפור פרוזדורים הינה הינו סיבוך נפוץ של ניתוח מעקפים, ו-Amiodarone משמש לעיתים קרובות לטיפול. עם זאת, מדובר בתרופה לא-פשוטה לשימוש ויש חשיבות לחלופות אחרות. במחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים מרשומות רפואיות מאחד מבתי החולים בארצות הברית וערכו מחקר רטרוספקטיבי בו השוו את התוצאות לאחר ניתוח מעקפים עם שתי התרופות. המדגם כלל את כל החולים ללא היסטוריה של פרפור פרוזדורים קבוע, שעברו ניתוח מעקפים ללא ניתוח מסתמים בבית החולים בין יוני 2008 ועד אפריל 2010.

החוקרים אספו מידע אודות הטיפול התרופתי שניתן לכל חולה והמשתתפים חולקו לשתי קבוצות, בהתאם למתן טיפול ב- Ranolazine או Amiodarone כטיפול מניעתי לפרפור פרוזדורים. היעד העיקרי היה היארעות פרפור פרוזדורים לאחר-ניתוח.

מדגם המחקר כלל 393 חולים, 211 טופלו ב-Amiodarone (53.7%) ו-182 טופלו ב- Ranolazine (46.3%). שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים שטופלו ב-Amiodarone פיתחו פרפור פרוזדורים, בהשוואה לחולים שטופלו ב- Ranolazine (26.5% לעומת 17.5%, p=0.035). גורמים המנבאים פרפור פרוזדורים כללו טיפול ב-Amiodarone, גיל ונוכחות אי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Ranolazine לווה בסיכון מופחת לפרפור פרוזדורים לאחר ניתוח מעקפים, בהשוואה לטיפול ב-Amiodarone. הם מוסיפים כי ל- Ranolazine פחות תופעות לוואי, הטיפול אינו דורש מנת העמסה וזמן מחצית החיים של התרופה קצר ועל-כן ממליצים לערוך מחקרים אקראיים ומבוקרים.

Am J Cardiol, published early online 24 July 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה