Cardiac Rhythm Management

השוואה בין Everolimus ובין Paclitaxel בתומכנים המשמשים להיצרות חוזרת (Am J Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי השתלת תומכן EES (Everolimus Eluting Stent) לאחר היצרות חוזרת בעקבות השתלת תומכן מתכת עירום, מפחיתה משמעותית את הצורך ברה-וסקולריזציה של נגע המטרה בתוך שנה אחת, בהשוואה להשתלת תומכן מצופה-Paclitaxel (PES, או Paclitaxel Eluting Stent). עם זאת, יתרון זה נעלם בטווח הארוך.

לאחר מעקב בן שנה אחת, שיעורי אירועים לבביים מג’וריים, מקרי תמותה ואוטם לבבי, היו דומים בין שני התומכנים מצופי התרופה.

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology החוקרים מגרמניה הדגישו בנוסף מספר ממצאים אחרים.

לדוגמא, שיעורי תרומבוזיס של התומכן עם תומכני EES לא היו גבוהים יותר בהשוואה לשיעורים עם תומכני PES, ולא תועד הבדל מובהק בשיעור האירועים הקליניים במהלך תקופת המעקב ארוכת הטווח.

שיעור אירועים לבביים מג’וריים, שהוגדרו כתמותה מכל-סיבה, אוטם לבבי או צורך ברה-וסקולריזציה של נגע המטרה, לא היו שונים משמעותית עם שני התומכנים.

ההבדל בין התומכנים היה בעיקר בשיעורי רה-וסקולריזציה של נגע המטרה. על-בסיס הבדלים אלו, ממצאי המחקר תומכים בשימוש בתומכנים מצופי-Everolimus.

החוקרים ערכו מחקר לא-אקראי להשוואת הבטיחות והיעילות של תומכנים מצופי-תרופה מדור שני (דוגמת EES), בהשוואה לתומכנים מדור-ראשון (דוגמת PES). זהו המחקר הראשון בו נערכה השוואה זו בכל הנוגע לטיפול בהיצרות חוזרת בתומכן בעקבות השתלת תומכן מתכת ערום.

מדגם המחקר כלל 174 חולים עם למעלה מ-50% היצרות חוזרת בקוטר תומכן מתכת ערום. חולים אלו עברו השתלת תומכן PES (95 חולים) או EES (79 חולים) בין השנים 2003-2010. חולים לאחר השתלת PES היו במעקב ממוצע של 42.2 חודשים, בהשוואה ל-18.3 חודשי מעקב בחולים לאחר השתלת EES.

לאחר שנה אחת, פרוצדורת רה-וסקולריזציה של נגע המטרה נדרשה בחולה אחת לאחר השתלת תומכן EES וב-11 חולים לאחר השתלת תומכן PES (1.3% לעומת 11.6%, בהתאמה, p=0.02). תועדו שלושה אירועים לבביים מג’וריים בקבוצת EES ו-13 מקרים בקבוצת PES (3.8% לעומת 13.7%, p=0.07).

במהלך תקופת המעקב, שיעורי רה-וסקולריזציה של נגע המטרה, אוטם לבבי, תמותה, סיבוך לבבי מג’ורי ותרומבוזיס דפיניטיבי של התומכן, לא היו שונים בין שתי קבוצות הטיפול.

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה