Cardiac Rhythm Management

אירועי טכיקרדיה חדרית לפני השתלת ICD מנבאים סיבוכים לאחר ההשתלה (מתוך כנס Heart Rhythm Society 2011 Scientific Sessions)

מתוצאות מחקר SCD-HeFT עולה כי ככל שמספר אירועי טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת גדול יותר בבדיקות הולטר במשך 24 שעות, הנערכות לפני השתלת ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), כך עולה הסיכון לתמותה מכל-סיבה והצורך במכות חשמל.

החוקרים מדווחים על קשר בלתי תלוי בין מקטע אחד של טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת ובין עליה של למעלה מ-50% בסיכון למכת חשמל הולמת (p=0.043), או, במספר מקרים, במוות פתאומי. הסיכון עלה בקביעות עם העלייה בשכיחות האירועים בבדיקת הולטר, והיה יותר מכפול בחולים עם שלושה מקטעים כאלו, או יותר.

החוקרים לקחו בחשבון מספר משתנים, כולל מקטע פליטה, ומצאו כי טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת הינה גורם מנבא בלתי תלוי לתמותה וכן מתן מכות חשמל.

בעקבות הממצאים, ייתכן ואירועי טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת תשמש לריבוד הסיכונים של מועמדים להשתלת ICD. החוקרים מוסיפים כי ייתכן ובחולים ללא אירועי טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת הסיכון נמוך בדיו בכדי לחסוך את הסיבוכים האפשריים וסכנות אחרות של השתלת ההתקן.

במסגרת מחקר SCD-HeFT חולקו באקראי 2521 חולים מצפון אמריקה וניו-זילנד, עם מדד NYHA של 2-3 ומקטע פליטה של 35% ומטה למרות טיפול תרופתי אופטימאלי, להשתלת ICD, טיפול ב-Amiodarone, או פלסבו; בהשוואה לקבוצת ביקורת, לאחר השתלת ICD תועדה ירידה של 23% בשיעורי התמותה מכל-סיבה (p=0.007) במהלך חמש שנים, זאת ללא תלות באתיולוגיה של אי-ספיקת לב.

הסקירה הנוכחית התמקדה ב-82% מבין 829 חולים שחולקו באקראי להשתלת ICD עם נתונים זמינים מבדיקות הולטר במהלך השבועיים טרם ההקצאה האקראית.

סך של 153 חולים בקבוצת מושתלי ICD מתו במהלך המעקב, כולל 18 שמתו בעקבות מוות לבבי פתאומי; 148 מהם קיבלו מכות חשמל כנדרש ממכשיר ה-ICD.

הן שיעורי התמותה מכל-סיבה והן שיעור מכות החשמל ההולמות או מוות פתאומי עלו במקביל עם השכיחות של אירועי טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת במהלך בדיקות ההולטר שנערכו טרם השתלת ההתקן.

מניתוח רב-משתנים, תוך תקנון לגיל, מקטע פליטה של חדר שמאל ומדד תפקודי לפי סולם NYHA, ביחד עם סמני סיכון אחרים, יחס הסיכון למכות חשמל/מוות פתאומי עלה באופן דומה: 1.54 עם אירוע טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת בודד, בהשוואה להעדר אירועים אלו, 1.88 עם שני אירועים ומעלה בהשוואה לעד אירוע אחד, 2.37 בהשוואה בין שלושה אירועים ומעלה ובין עד שני אירועי טכיקרדיה חדרית לא-ממושכת.

מתוך כנס Heart Rhythm Society 2011 Scientific Sessions

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה