Cardiac Rhythm Management

טיפול בנוגדי-טסיות טרם הגעה לבית חולים משפר תוצאות PCI מוקדם (Am Heart J)

טיפול רה-פרפוזיה בנוגדי-טסיות ב”שעת הזהב” לאחר הופעת תסמינים כליליים מוביל לתוצאות טובות יותר לאחר אנגיופלסטיה, כך מדווחים חוקרים בעקבות ניתוח פוסט-הוק של נתונים ממחקר ON-TIME 2.

התוצאות מדגישות שתי נקודות עיקריות בנוגע לטיפול פיברינוליטי: את היעילות התלויה במועד הטיפול ואת התועלת של טיפול משולש הכולל מעכבי Glycoprotein 2b/3a.

לדברי החוקרים, ככל שמשך התסמינים קצר יותר, כך היעילות גבוהה יותר, כאשר בלמעלה מ-50% מהחולים כלי הדם האחראי לאוטם פתוח כאשר מתחילים בטיפול ליטי בתוך שעה מהופעת התסמינים.

החוקרים מדווחים על קרוב ל-1,400 חולים עם אוטם לבבי עם עליות מקטע ST, שהופנו לצורך PCI (Percutaneous Coronary Intervention).

במחקר ON-TIME 2, החולים טופלו בנוגד-טסיות עם אספירין במינון 500 מ”ג וקלופידוגרל במינון 600 מ”ג בלבד, או בשילוב עם Tirofiban.

כל היעדים העיקריים פטנטיות ראשונית של כלי הדם האחראי לאוטם, רזולוציה של מקטע ST לפני PCI והיארעות תום האירוע הלבבי היו טובים יותר עם צמצום הזמן מהופעת התסמינים עד לקבלת טיפול רפואי.

בתחילה, שיעורי TIMI (Thrombolysis in Myocardial Infarction) בדרגה 3 עמדו בסה”כ על 21.2%. אך השיעורים נעו בין 26.2% ברבעון החולים עם הזמן הקצר ביותר עד לטיפול רפואי ראשוני (כלומר, בתוך 45 דקות) ל-18.8% באלו עם עיכוב של 150 דקות ומעלה (כלומר, אלו עם הזמן הארוך ביותר עד לקבלת טיפול רפואי).

בדומה, ההיארעות של רזולוציה מלאה של מקטע ST לפני אנגיוגרפיה נעה בין 23.4% בקרב חולים שטופלו בתוך 45 דקות, ל-9.9% באלו שטופלו לאחר למעלה מ-150 דקות לאחר הופעת התסמינים.

הסיבה העיקרית לכך הייתה השפעת טיפול נוגד-טסיות משולש, שהביא לשיפור בפטנטיות הראשונית וברזולוציה של מקטע ST , לצד עליה משמעותית בהיארעות תום האירוע הלבבי (13.2% לעומת 8.7%).

למרות התוצאות המבטיחות, החוקרים מדגישים כי למחקר מגבלות שונות ודרושים מחקרים נוספים.

Am Heart J 2010;160:1079-84

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה