Cardiac Rhythm Management

השוואה בין תומכן כלילי מצופה-אברולימוס ותומכן מצופה-זוטרולימוס (New England Journal of Medicine)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-New England Journal of Medicine עולה כי דור חדש של תומכן מצופה-זוטרולימוס אינו פחות טוב מתומכן מצופה-אברולימוס במסגרת PCI (Percutaneous Intervention).

מחקר Resolute All Comers נערך במטרה להשוות בין תומכן Resolute מצופה-זוטרולימוס ובין תומכן מצופה-אברולימוס, במסגרת מחקר אקראי-מבוקר, בתווית-פתוחה, בחולים העוברים PCI. מדגם המחקר כלל 2292 חולים עם 3366 נגעים, שחולקו באקראי לטיפול בתומכן מצופה-זוטרולימוס (1140 חולים עם 1161 נגעים) או תומכן מצופה-אברולימוס (1152 חולים עם 1705 נגעים).

יעד המחקר היה שיעור הכישלונות בנגע המטרה, שהוגדר כשילוב תמותה על-רקע סיבות לבביות, וכל אוטם לבבי , או התוויה קלינית לרה-וסקולריזציה של נגע המטרה בתוך 12 חודשים.

יעד הסיום העיקרי של כשלון נגע המטרה, שכלל שילוב תמותה על-רקע סיבות לבביות, אוטם לבבי, או רה-וסקולריזציה של נגע המטרה, תועד ב-92 חולים (8.2%) מקבוצת המטופלים בתומכן מצופה-זוטרולימוס ו-94 חולים שטופלו בתומכן מצופה-אברולימוס (8.3%); החוקרים מדווחים על העדר נחיתות של תומכן מצופה-זוטרולימוס, עם הבדל אבסולוטי בסיכון של 0.1%- .

שיעור הטרומבוזיס בתומכן עמד על 2.3% בקבוצת המטופלים בתומכן מצופה-זוטרולימוס ו-1.5% עם תומכן מצופה-אברולימוס (p=0.17). תומכן מצופה-זוטרולימוס היה לא פחות טוב בכל הנוגע לדרגת ההיצרות בתוך התומכן (21.65 עם זוטרולימוס לעומת 19.76 עם אברולימוס, p=0.04).

החוקרים לא זיהו הבדלים מובהקים בין הקבוצות בתופעות הלוואי.

New England Journal of Medicine, published early online on 16 June 2010

לידיעה ב-NELM

:הערת מערכת

אתם מוזמנים לעיין בהתייחסות של פרופ’ רן קורנובסקי, עורך מדור קרדיולוגיה-צנתורי לב, לממצאי המחקר הנ”ל – להערת העורך הקש כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה